گوناگون 02:08 - 06 مرداد 1396
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
قم - رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی بازوی امام خمینی(ره) بود، گفت: این عالم مجاهد پس از رحلت امام در خدمت رهبر معظم انقلاب بود.

مرحوم آیت الله مشکینی یاری وفادار برای امام و رهبر انقلاب بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی در مراسم گرامیداشت دهمین سالروز ارتحال آیت الله علی مشکینی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم که شامگاه پنج‌شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: در این سال‌ها دهه کرامت به عنوان جریان فرهنگی در جهت رشد فرهنگ دینی و تقویت معارف اهل بیت(ع) بسیار مؤثر بوده است.

وی گفت: باید از این مناسبت‌ها کمال استفاده را برده و در جهت تقویت معارف الهی و دینی از آن بهره ببریم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با بیان اینکه مرحوم آیت الله مشکینی شخصیتی انقلابی داشت و مدرسی برجسته بود، گفت: آیت الله مشکینی بیش از ۶۰ سال در حوزه علمیه تدریس کرد و علمای بزرگی در محضر وی کسب علم کردند به گونه‌ای که بسیاری از اعضای مجلس خبرگان رهبری و اساتیدی که هم اکنون در حوزه علمیه دارای کرسی تدریس هستند شاگرد مرحوم آیت الله مشکینی بودند.

وی به زندگی پر خیر و برکت آیت الله مشکینی اشاره کرد و گفت: این فقیه مجاهد دو دهه امام جمعه قم بود که در طول این مدت ۳۶۰ خطبه ایراد کرد.

استاد برجسته اخلاق

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه در حوزه علمیه اساتید فقه، اصول، فلسفه و کلام فراوان است ولی تعداد کمی استاد اخلاق وجود دارد، افزود: آیت الله مشکینی استاد اخلاق بود و خود نیز به گفته‌هایش عمل می‌کرد.

وی اظهار داشت: نگاه به چهره، رفتار و گفتار آیت الله مشکینی انسان را به یاد خدا و زندگی ساده او انسان را به یاد آخرت می‌انداخت.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله مشکینی بازوی امام راحل بود، گفت: این عالم برجسته از سال ۴۱ همراه امام خمینی(ره) بود و با همه زندان رفتن و تبعید ولی محکم پشت امام ایستاد و بعد از آن هم در خدمت رهبر معظم انقلاب بود و در برابر ایشان همچون یک مقلد تقلید می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مشکینی پدر شهید بود و فرزندش را تقدیم انقلاب کرده بود، ابراز کرد: مهار نفس از برجستگی‌های این عالم وارسته بود و هرگز زرق و برق دنیا او را فریب نداد.

حجت الاسلام تقوی مرحوم آیت الله مشکینی را یاری وفادار برای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: شخصیت‌هایی چون آیت الله مشکینی الگو هستند که حوزه‌های علمیه به آن‌ها نیاز دارد و برگزاری این گونه مراسم‌ ما را متوجه این امر می‌کند که قدر شخصیت‌های موجود را بدانیم.


9300772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است