استانی 18:12 - 11 اسفند 1393
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: زمانی که یک بنای تاریخی منصوب به امامزادگان لازم‌التعظیم را خراب می‌کنیم، در حقیقت یک برگ از شناسنامه مذهبی این استان را برمی‌داریم.

آسیب رساندن به بقاع تخریب برگی از شناسنامه مذهبی قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی حضرتی‌ها در کارگاه توجیهی امناء و خادمین بقاع متبرکه استان قزوین که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مناسب‌ترین خدمات باید به مسافران نوروزی ارائه شود زیرا این خدمات موجب می‌شود مسافران خاطره خوبی از استان قزوین داشته باشند.

وی افزود: در کشورهای دیگر مانند چین برای رونق گردشگری دوره‌های آموزش لبخند برای مردم برگزار می‌کنند تا هر فردی که به عنوان گردشگر وارد آن کشور شد با دیدن برخورد مناسب مردم آن کشور دیگران را نیز برای سفر به آنجا ترغیب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: ما که مسلمان هستیم و در آموزه‌های دینی ما تأکید شده با مهمان با روی خوش برخورد کنیم باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

حضرتی‌ها ادامه داد: باید همکاری لازم بین هیئت‌امناء امامزادگان و مساجد تاریخی با دستگاه‌هایی مانند اوقاف و میراث فرهنگی انجام شود تا این آثار به نحو شایسته‌ای حفظ شده و از مشکلاتی که در اثر سوء‌تفاهم‌ها و رفتارهای غیرمدیریتی ایجاد می‌شود، جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی هر کسی به آثار و بناهای تاریخی که در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده‌اند خسارت وارد کند علاوه‌ بر پرداخت جریمه مالی به حبس نیز محکوم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: هیئت‌امناء بقاع متبرکه و مساجد تاریخی برای انجام مرمت این بناها باید با میراث فرهنگی هماهنگی داشته و پس از اخذ مجوزهای لازم نسبت به این مهم اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد:  این تاریخ نشان می‌دهد این استان از گذشته‌های دور مأمن اهل‌بیت (ع) بوده و امامزادگان بسیاری در دوران حیات خود برای در امان ماندن از گزند دشمنان خود در استان قزوین سکونت کردند.

حضرتی‌ها عنوان کرد: زمانی که یک بنای تاریخی منصوب به امامزادگان لازم‌التعظیم را خراب می‌کنیم، در حقیقت یک برگ از شناسنامه مذهبی استان قزوین را برمی‌داریم و این آسیب بزرگی به سابقه تشییع در این استان وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر مرمت بقاع متبرکه نیاز باشد بهتر است ابتدا مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث فرهنگی استان قزوین اخذ شده و پس از آن نسبت به این امر اقدام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان در مسیر چند استان مقصد گردشگری کشور واقع شده است هر ساله تعداد زیادی از مسافران نوروزی از محورهای مواصلاتی استان قزوین عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی افزود: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات مطلوب مسافران نوروزی را برای اقامت در استان قزوین به بازدید از اماکن مذهبی و گردشگری استان ترغیب کنیم.

وی اضافه کرد: مساجد در ارائه خدمات مناسب به مسافران نقش مهمی ایفا می‌کنند زیرا بسیاری از مسافران ممکن است بلافاصله پس از اذان به مسجد نرسند و چند ساعت پس از آن موفق شوند به مسجد دسترسی پیدا کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین عنوان کرد: بنابراین تدابیری اتخاذ شده تا برخی از مساجد و بقاع متبرکه این استان از 28 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال آینده ساعات بیشتری از شبانه‌روز را باز باشند و به مسافران خدمات دهند.

موسوی یادآور شد: بر این اساس در این ایام همه روز از اذان صبح تا طلوع آفتاب و از اذان ظهر تا ساعت 10 شب مساجد و بقاع متبرکه‌ای که برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی انتخاب می‌شوند، باید باز بوده و به مسافران خدمات ارائه دهند.


5960075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است