بین‌الملل 11:45 - 10 آبان 1393
شبکه تلویزیونی المنار با افشای طرح افراد مسلح برای اشغال برخی مناطق و برپایی امارتی در شمال لبنان، ناکامی این توطئه را به نقل از منابع امنیتی روایت کرد.

ناکامی تروریست‌ها در برپایی «امارت شمال» در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو ماه پس از اشغال برخی مناطق و ارتفاعات منطقه عرسال در شرق لبنان واقع در نزدیکی مرزهای سوریه و ربوده شدن شماری از نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی لبنان توسط گروهک‌های تروریستی جبهه النصره و داعش، ارتش لبنان برای اولین بار به صورت کاملا جدی و سازماندهی شده به مبارزه با افراد مسلح در شرق این کشور پرداخت و طی عملیات‌هایی (با کمک حزب‌الله) کانون‌های تروریستی را در مناطق شرق و شمال این کشور هدف قرار داد.

این عملیات‌های ارتش در کنار عملیات رزمندگان حزب الله در منطقه بریتال واقع در نزدیکی مرزهای سوریه ناکامی طرح‌های افراد مسلح مبنی بر برپایی امارت و باز کردن راهی به آب‌های آزاد را ناکام گذاشت.

شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی با پرده پرداشتن از طرح تروریست‌ها برای برپایی امارتی (تکفیری) در شمال لبنان، به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که تحولات اخیر شهر «صیدا» تنها به داخل این شهر محدود نمی‌شد بلکه بر اساس طرح برنامه ریزی شده افراد مسلح، قرار بود همزمان با تحولات امنیتی در شهر صیدا، گروه‌هایی از افراد مسلح تحرکات خود را در مناطق مجدل عنجر، القاع، شبعا و الفاکهه تا شهر طرابلس آغاز کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که همه امور برای آغاز این طرح کاملا آماده بوده و سلاح‌های کشف شده نیز جدید و پیشرفته بودند که چنین امری بیانگر آن است که از برنامه‌ ریزی‌ها برای چنین طرحی از مدت‌ها پیش در جریان بوده است.

چندی پیش نیز منابع خبری از پیام «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی داعش به فرماندهان داعش در شرق لبنان خبر دادند که از آنان به دلیل اینکه درگیری‌ها را با ارتش لبنان خیلی زودتر از موعد آغاز کردند و سبب شدند عقبه آنان در شرق لبنان لو برود، انتقاد کرد (جزئیات بشتر).

گزارش‌های امنیتی نشان می‌دهد که همه افراد گروهک مسلح شهر صیدا از هواداران «احمد الاسیر» یکی از شیوخ سلفی تحت تعقیب ارتش لبنان هستند.

بر اساس این گزارش، هدف افراد مسلح جهت به حرکت واداشتن هسته‌های خود در مناطق مختلف لبنان متفرق ساختن توان نیروهای ارتش این کشور و تضعیف آنهاست زیرا در دکترین نظامی، بسیج شدن نیروها در یک نقطه معین، کاهش شمار و  توان آنها در نقطه‌ای دیگر را به دنبال دارد. در نتیجه اعزام نیروهای ویژه لبنان به مناطق مذکور زمینه را برای اجرای طرح اصلی در شمال کشور مهیا خواهد کرد.

این گزارش حاکی است که چنانچه ارتش طی 48 ساعت کنترل شهر طرابلس را به دست نمی‌گرفت فاجعه‌ای نظامی رخ می‌داد و نبردش با افراد مسلح وارد مرحله فرسایش توان نهادهای نظامی این کشور می‌شد.

نیروهای ارتش لبنان که از مدت‌ها پیش تحرکات افراد مسلح و را رصد کرده بودند، قبل از آغاز طرح آنها برای برپایی امارت شمال، پنج شنبه دو هفته گذشته عملیات نظامی خود را در شهر طرابلس بویژه در منطقه باب التبانه آغاز کرده و موفق شدند علاوه بر نقش بر آب کردن این توطئه‌، شماری از افراد مسلح را دستگیر و شمار دیگری را زخمی یا از پای در بیاورند.


5088482
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به لایحه‌ای رای داده است که اگر شرکت چینی مالک تیک‌تاک آن را در ۹ ماه آینده واگذار نکند، در آمریکا با ممنوعیت روبرو می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خبرگزاری کره شمالی از سفر یک هیئت اقتصادی این کشور به ایران خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» استاد دانشگاه استنفورد گفت صدور حکم بازداشت علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل می‌تواند جنایات آن در غزه را برای مردم جهان آشکار کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه بسته کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد و بعد آن را برای بایدن ارسال خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی به رئیس رژیم صهیونیستی درباره حمایت کامل واشنگتن از امنیت این رژیم اطمینان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل ناتو گفت پیمان ناتو در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در کشور‌های دیگر به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی خود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد جنبش حماس گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است