اقتصادی 12:46 - 14 مهر 1401
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیرو پیگیری‌های مستمر در نشست‌های دو و چندجانبه در سطوح مختلف، ترکمنستان ضمن اعلام بازگشایی مرزهای خود برای عبور ترانزیتی ناوگان بین المللی، نسبت به تعدیل تعرفه‌های سنگین که سال‌ها روی ناوگان ترانزیتی وضع کرده بود، اقدام کرد.

بازگشایی مرز‌ ترکمنستان برای عبور ترانزیتی ناوگان بین‌المللی‌/ رشد مناسبات‌ جاده‌ای‌ با ایران‌

داریوش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر ‌اظهار داشت‌: با عنایت به سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و حمل و نقلی با کشورهای همسایه و منطقه و پیرو پیگیری‌های مستمر وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان و همچنین رایزنی‌های سازنده دستگاه دیپلماسی به ویژه معاونت دیپلماسی اقتصادی و دفاتر سیاسی و چندجانبه وزارت امور خارجه و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ‌در عشق آباد و نیز تلاش‌ حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری، رئیس‌جمهور‌ ترکمنستان به عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیر ضمن صدور دستور بازگشایی مرزهای آن کشور، تعرفه های عبور ترانزیتی ناوگان بین المللی را تعدیل کرد.

وی افزود: این امر علاوه بر اینکه موجب کاهش مناسب هزینه‌های صادرات و حمل‌ونقل در مسیر کشورهای حوزه آسیای میانه خواهد شد قطعا از بروز خسارات به کالاها و بارگیرها که طی سه سال اخیر و بعد از پاندومی کرونا و بنا به درخواست دولت ترکمنستان در مرزهای مشترک جابه‌جا می‌شدند، جلوگیری می‌کند، و موجب از سرگیری حمل یکسره، تسهیل تردد و همچنین کاهش اعتراضات صاحبان کالا، شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل بین‌المللی خواهد شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: این اقدام می‌تواند با توجه به اتفاقات اخیر در حوزه قفقاز و همچنین جنگ روسیه و اوکراین و کمبودهای شناور در دریای خزر، در راستای رونق مسیر جایگزین شرق دریای خزر در جهت توسعه کریدور شمال- جنوب و موافقتنامه عشق‌آباد نیز موثر واقع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مراتب فوق از اول ماه اکتبر 2022 (9 مهر 1401) اجرایی و در راستای اصل رفتار متقابل و حسن همجواری، طرف ایرانی نیز متقابلا اقدامات مشابه را به عمل خواهد آورد.

پایان پیام/


11703957
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ایجاد فضای کسب‌وکار برای سازندگان بخش خصوصی و مردم در بخش مسکن برای تحقق شعار امسال بسیار حائز اهمیت است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بندر شهید رجایی گفت: با توجه به سرویس و تعمیرات تمامی شناور‌ها امسال از ابتدای اجرای طرح نوروزی هیچ شناوری از سرویس خارج نشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مقدار صادرات آبزیان و محصولات شیلاتی در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تن بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس و محور هراز نیمه سنگین گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل راه وشهرسازی گفت: کاهش مدت زمان ساخت و هزینه مسکن از طریق واگذاری اراضی به مردم امکان پذیر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت ­گفت: با الکترونیکی شدن خدمات صدور کارت‌های سوخت تا پایان اردیبهشت، ­ زمان تحویل این کارت‌ها از یک ماه به یک هفته کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است