اقتصادی 09:56 - 09 اسفند 1395
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی ۱۰ ماه امسال نسبت به مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۳ درصد و به لحاظ ارزشی ۸ درصد رشد داشته است.

رشد ۸ درصدی صادرات غیر نفتی در سال جاری/پیشنهاد توسعه روستایی با ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: صادرات غیرنفتی ده ماهه امسال نسبت به 10 ماه سال گذشته به لحاظ وزنی 33 درصد و به لحاظ ارزشی 8 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه هم قوانین کلی و هم قوانین خاص در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان داریم، اظهار داشت: آیین‌نامه مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که دارای نواقصی بود، سال گذشته توسط کارگروهی اصلاح و تقدیم دولت شد و در نهایت پس از بررسی‌ کمیسیون مربوطه در فروردین ماه امسال به تصویب رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه مردم باید از آیین‌نامه‌ها و قوانین مربوطه در زمینه حقوق مصرف‌کنندگان اطلاع داشته باشند، گفت: چند دستگاه آزمون تست خدمات پس از فروش نیاز داشتیم که بعد از برجام توانستیم ال سی آن را باز کنیم و این دستگاه‌ها به زودی وارد کشور می‌شود، تا تست‌های لازم در زمینه خودرو توسط این دستگاه‌ها انجام شود.

نعمت‌زاده بیان داشت: اخیرا به اتفاق سازمان ملی استاندارد تصمیم گرفته‌ایم تا تعداد استانداردهای اجباری خودرو را به 81 مورد افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به کودکان خود از طریق مدارس آموزش داده شود که چگونه از حقوق مصرف‌کننده دفاع کنند، بیان داشت: ما در این زمینه آماده همکاری با وزیر آموزش و پرورش هستیم. 

وی با بیان اینکه هر فرد تولیدکننده‌ای مصرف‌کننده نیز هست، اظهار داشت: پس این یک حقوق متقابل است و آحاد مردم هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده هستند.

وی گفت: از انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تقاضا داریم بیشتر با هم در ارتباط باشیم، چرا که دولت نباید مأمور خود را به بنگاه‌های تولیدی بفرستد، بلکه این وظیفه انجمن‌ها و آحاد مردم است که از حق و حقوق خود توسط انجمن‌ها حمایت کنند.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تایر خودرو استاندارد اجباری دارد، بیان داشت: متأسفانه ما می‌بینیم که از طریق مرزها یک کوله‌بر یا یک پیرمرد بیچاره 20 تایر بر دوش خود می‌گذارد و بدون آنکه معلوم باشد این تایر دارای چه برند و نشانی است، به کشور وارد می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ بازارچه مرزی در کشور وجود دارد، بیان داشت: واردات باید از طریق این بازارچه‌ها و با پرداخت حق قانونی دولت انجام شود و ما از اهالی مناطق مرزی می‌خواهیم در راستای حفظ حمایت از حقوق مصرف کننده نگذارند، تا این اتفاقات بیفتد.

وی گفت:‌ متأسفانه یک عده به صورت سازمان یافته و یا سازمان نیافته عده دیگر را اجیر می‌کنند و با پرداخت مبلغی اندک، دست به اقداماتی از قبیل واردات غیرقانونی و غیر مجاز می زنند.

وی گفت: دولت از مجلس خواسته است تا یک و نیم میلیارد دلار برای توسعه روستاهای مرزی اعتبار مصوب کند که اگر چنین اتفاقی بیفتد و این اعتبار به تصویب بیفتد، ما به عنوان وزارت صنعت پیشنهاداتی برای توسعه روستاهای مرزی داریم.


8862483
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است