استانی 21:14 - 01 تیر 1397

دولت ایران به هیچ شناور چینی و بیگانه مجوز صید نمی دهد

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی عصر جمعه در دیدار با مردم سیریک گفت: ما ایرانیان از یک خانواده بزرگ تشکیل شده ایم و دولت به صورت اولویت بندی بدنبال رفع مشکلات است که در راس آنها تامین امنیت در کشور است.

همتی با بیان اینکه دغدغه مردم دغدغه مسئولان هم است افزود: تمام هم و غم دولت و مسئولان به دنبال حفظ امنیت و تامین معیشت مردم و ملت است.

وی با بیان اینکه تامین معیشت ساحل نشینان از اولویت های کاری ما است عنوان کرد: در سالهای گذشته با مصوبه ای که دولت داشت، لنج ها باری می توانستند ۶ بار از کشور خارج شوند و طبق تعرفه ته لنجی ۱۰میلیون تومان کالا وارد کنند که با آمدن دولت آقای روحانی به این مورد اشکال دیدند و معافیت گمرکی به ۱۵ میلیون تومان رساید و سوخت لنج های آنها هم به قیمت داخلی محاسبه شد.

وی تعداد لنج هایی که کار صادرات و واردات را انجام می دهند ۸۰۰ فروند اعلام کرد و تاکید کرد: شما لنج داران به هیچ عنوان با لنج خالی به خارج از کشور به امید واردات سفر نکنید، بلکه به دنبال صادرات صنایع دستی و مواد غذایی تولید داخل باشید.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هر سیریکی که دانش صید روز داشته باشد ما آمادگی این را داریم که مجوز صید به آنها بدهیم تصریح کرد: از شرکتهای دانش بنیان و کسانی که به دنبال آموزش صیادان به علم صید روز باشند حمایت خواهیم کرد.

وی به بحث مراودات مرزی و اقتصادی پرداخت و گفت: با توجه به نیاز مردم مرزنشین و برای اینکه مردم بتوانند فعالیت صادرات و واردات انجام دهند.  ۸ مجوز بازار ملوانی برای استان گرفته ایم.

همتی به بحث صید و صیادی اشاره ای کرد و خاطرنشان کرد: دولت ایران به هیچ شناور چینی مجوز صید ماهی نداده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در بحث جذب سرمایه گذار ظرفیت بالایی دارد افزود: سالانه بیش از ۵۰ هزار تن میگو تولید می کنیم که با همکاری شما و سرمایه گذاران این مقدار به ۲۰۰هزار تن خواهد رسید.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: اگر تنها به بحث گردشگری به صورت درست توجه شود ،می توان معیشت تمام ساکنان استان را تامین کرد.

وی ضمن تاکید به صرفه جویی در آب شرب بیان داشت: با همکاری آب و فاضلاب روستایی و بخش خصوص ۱۵۰۰ متر مکعب آب شرب تولید شده است و تا ۱۵ روز آینده فاز دوم آبشیرین کن ۳ هزار متر مکعبی سیریک وارد مدار خواهد شد.


9819006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است