سیاسی 13:46 - 03 فروردین 1397
صفارهرندی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران مطرح کرد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انقلاب در 40 سالگی نه تنها عصا به دست نگرفته، بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشته است.

انقلاب اسلامی  در 40 سالگی نه تنها عصا به‌دست نگرفته، بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشته است

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفار هرندی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های اولین نماز جمعه سال 1397 ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو، خداوند را به خاطر نعمت تحول در ایام شکر کرد و گفت: از خدا می خواهیم حال ما را به بهترین حالت متناسب با دگرگونی طبیعت، دگرگون کند.

وی افزود: سال 97 چهلمین سال تحقق یک آرزوی بزرگ است و آن آرزو این است که دولت کریمانه‌ای که متکی به دولت کریمانه حضرت موعود باشد، مستقر شود. این آرزوی والا با وقوع انقلاب اسلامی جلوه‌ پیدا کرد. امسال به عنوان چهلمین سال تحقق، کاممان به صورت مضاعف شیرین شده است. چهل در فرهنگ دینی و عرفانی ما معنا دارد. وقتی در صحبت‌های عامیانه گفته می شود فردی به 40 سالگی می‌رسد یعنی به یک بلوغی از حیث فهم و تجربه دست پیدا می کند.

صفار هرندی اضافه کرد: 40 سالگی سن رسیدن به پختگی است. اگرچه سن پیری محسوب نمی شود، ولی آغاز میانسالی محسوب می شود. گفته می شود در 40 سالگی مستحب است عصا به دست گیرند که این موضوع حکایت از این دارد که انسان تکیه‌گاه خود را محکم کند و در این سن احتیاط کند و محافظه کاری به خرج دهد، اما آیا این موضوع در مورد انقلاب که به 40 سالگی رسیده، صادق است؟ یعنی انقلاب باید محافظه کار شود؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی به عمل انقلاب و نظام که تحت هدایت نایب امام عصر (عج) اداره می شود، نگاه می‌کنیم می توانیم نظامی را ترسیم کنیم. اگرچه در برخی سطوح میانی مشکلاتی وجود داشته باشد که انتقادهایی را از سوی مقام معظم رهبری در اینباره شاهد بودیم اما آنچه متاثر از هدایت های مرکزی و سیاست های کلی شاهد هستیم  این است که یک احساس نشاط در انقلاب وجود دارد و انقلاب دارای حیات است.

وی اظهار کرد: در طول 40 سال از انقلاب اسلامی، شاهد آن نبودیم که این نظام توسط مردم پس زده شود یا اینکه جریانات کودتایی بتوانند به آن نزدیک شوند.

صفار هرندی با اشاره به نشاطی که در رهبری حضرت امام راحل وجود داشت، گفت: آنچه ما در این نشاط می دیدیم به چشم همه آمده بود. مرحوم مهندس بازرگان 73 سال داشت که می گفت امام با اینکه سن‌شان چند سالی از من بیشتر است، عجیب است که مانند جوان‌ها عمل می کنند و من نمی توانم همپای ایشان باشم. چه در زمان رهبری حضرت امام (ره) و چه در زمان پرافتخار بعد از ایشان، این انقلاب با شتاب و سرعت جلو می رفته است. در مرکزیت این انقلاب بزرگوارانی با نیروی جوانی جلودار بودند که هیچگونه احساس کمبودی در هدایت ها و مرکزیت دیده نمی شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی در 40 سالگی نه تنها عصا به دست نگرفته بلکه عصا به زیر بغل دیگران گذاشته است، گفت: دولت‌ها برای درخواست کمک به سوی این نظام آمدند. دولت هایی که برخاسته از رای مردم بوده ولی در حال سقوط بودند، مانند سوریه. شیاطین اصرار داشتند دولت های مردمی را ساقط کنند که در اینجا با توسل به تجربیات انقلاب اسلامی شرایط معکوس شد. همه می دانند که مداخلات ما از جنس مداخلات لشکرکشی نبوده و آنها هم توقع عمده‌ای از ما نداشتند. آنها از ما درخواست تجربه داشتند، کاری که حاج قاسم سلیمانی و یاران اندک ایشان در سوریه انجام دادند حداقل کمکی بود که می توانستیم انجام دهیم که حاصلش ارزشمند بود.

ادامه دارد ...


9723263
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است