استانی 09:14 - 29 آذر 1393
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سالانه چهار هزار تن محصولات خارج از فصل گلخانه‌ای در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

تولید سالانه 4000 تن محصولات خارج از فصل گلخانه‌ای در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس علی اشرف منصوری افزود: در سطح استان 119 گلخانه تولید محصولات خارج از فصل و گل شاخه بریده داریم که از این تعداد 70 گلخانه به صورت فعال است و سالانه چهار هزار تن محصولات خارج از فصل در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

منصوری تصریح کرد: مساحت گلخانه‌های فعال استان کرمانشاه حدود 38 هکتار بوده که از این سطح 30 هکتار گلخانه تولید محصولات خارج از فصل و هشت هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده است.

وی تعداد گلخانه‌های تولید محصولات خارج از فصل را 103 واحد و تعداد گلخانه های تولید گل رز را 16 واحد اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در گلخانه‌های تولید محصولات خارج از فصل استان محصولاتی شامل خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل خوراکی و دلمه‌ای کشت می‌شود.

منصوری افزود: بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در داخل استان مربوط به شهرستان قصرشیرین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مشکلات این بخش را عدم تجربه کافی گلخانه داران در خصوص فعالیت های گلخانه‌ای، پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌ها با سود فراوان و دوره بازپرداخت کم، گرانی نهاده‌ها، مشکل واردات پایه‌های گل شاخه بریده و .... اعلام کرد.

وی با اشاره به تولید گل رز در استان افزود: از 16 واحد تولید گل رز 12 واحد به صورت هیدروپونیک مدرن انجام شده و سالانه هشت میلیون و 500 هزار شاخه گل رز در گلخانه های استان تولید می‌شود.

منصوری با اعلام تامین نهال مورد نیاز باغات در داخل استان گفت: با پیگیریهای مجموعه سازمان جهادکشاورزی و بخش تحقیقات، اولین استانی هستیم که توانسته ایم شناسه نهال‌های استان را دریافت کنیم و در حال حاضر متقاضیان می توانند نهال مورد نیاز خود را از نهالستان‌های استان خریداری و به اراضی منتقل کنند.

منصوری در پایان افزود: از لحاظ تامین نهال در استان و خارج از استان مشکلی وجود ندارد و در رابطه با تامین یارانه نهال نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در صورت تمایل باغداران به هر میزانی که امکان توسعه باغ وجود داشته باشد، سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد یارانه آن را تامین کند.

انتهای پیام


5451381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است