اجتماعی 15:02 - 21 آذر 1398
استاندار تهران گفت: در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام شده که وزراء مکلفند تا در تمامی سفرها به شهرستان‌های استان تهران، با استاندار هماهنگ کنند و هر وزیری که بدون هماهنگی به شهرستان‌های استان سفر کند، فرماندار میزبانی وزیر را بر عهده نمی گیرد.

مشکلات استان تهران از زبان استاندارش

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا ، تصریح کرد: استان تهران با وجود آن که اسم بزرگی دارد و ۱۷ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده و از مجموع ۱۲۶ هزار میلیارد تومان مالیات کشور، ۶۸ هزار میلیارد آن توسط استان تهران دریافت می‌شود ولی این استان از مشکلات دیرینه و عمیقی رنج می‌برد.

وی افزود: مشکلات امروز استان تهران مربوط به این دولت یا دولت‌های قبل نیست بلکه مشکلاتی با انباشت بسیار طی سال‌های گذشته مواجه است.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات درمانی، استان تهران با مشکلات عمده‌ای مواجه است و حتی بیمارستان‌هایی که در شهر تهران ارائه خدمات کشوری می‌دهند نیز در شاخص تخت‌های بیمارستانی به متوسط کشوری هم نمی‌رسد.

استاندار تهران افزود: در حوزه فضای آموزشی نیز استان تهران با مشکل مواجه است و هم اکنون پس از استان البرز، بیشترین تراکم دانش آموزی را داریم و هم اکنون ۳۴ دانش آموز در شهر تهران در هر کلاس‌های درس حضور دارند.

وی یادآور شد: استان تهران پس از استان سیستان و بلوچستان، بیشترین مشکل را در حوزه آب دارد.

محسنی بندپی افزود: استاندار تهران نیز همیشه در حاشیه توجهات قرار دارد، اگر قرار است وزیر بهداشت به پیشوا سفر کند که نباید شب قبل از سفر استاندار را در جریان قرار دهد، مهمترین مشکل پیشوا احداث بیمارستان است و این مشکل می‌باید با حضور استاندار در خود شهرستان حل می‌شد.

وی گفت: در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام شده که وزرا مکلفند تا در تمامی سفرها به شهرستان‌های استان تهران، با استاندار هماهنگ کنند و هر وزیری که بدون هماهنگی به شهرستان‌های استان سفر کند، فرماندار میزبانی وزیر را بر عهده نمی گیرد.

استاندار تهران گفت: مهمترین نیاز مردم معیشت ، اشتغال و رفاه است و مسئولان موظفند تا حداقل‌های مورد نیاز را تأمین کند.

وی با انتقاد از دانشگاه آزاد مبنی بر عدم تکمیل بیمارستان پیشوا گفت: این که نمی‌شود دانشگاه آزاد زمینی را گرفته و در آن شروع به احداث بیمارستان کند و بعد بگوید که برای مجموعه به صرفه نیست و آن را رها کند، از دادستان پیشوا می خواهیم در این موضوع ورود کنند تا با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان این امر به نتیجه برسد.

محسنی بندپی مهمترین مشکل شهرکهای صنعتی استان تهران را محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری اعلام کرد و افزود: هم اکنون شهرک‌های صنعتی گرمسار با وجود این که ۷۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد ولی از این محدودیت معاف است و برخی از استانها نیز در این حوزه از معافیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برخوردارند.

وی گفت: تنها راه نجات شهرک‌های صنعتی استان تهران، خارج شدن از شعاع ۱۲۰ کیلومتری است تا با ارائه مشوق‌های لازم، صاحبان صنایع به استقرار در این شهرک ها ترغیب شوند.

انتهای پیام


10317508
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴/۳ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۳۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طرح انضباط شهری سد معبر سیار از جمله وانتی‌ها و چرخی‌ها در ۱۲ منطقه تهران با مشارکت پلیس راهور تهران در حال اجراست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اتخاذ تدابیر لازم این حوزه برای برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است