استانی 12:43 - 11 مرداد 1393
حجت‌الاسلام اسکندری به مهر خبر داد:
قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این اداره کل در ماه مبارک رمضان امسال رشد کمی و کیفی قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است.

رشد کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در ماه رمضان/ 8 هزار جلسه تفسیر در مساجد قم

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نامگذاری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، انگیزه‌ای شد تا فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در ماه مبارک رمضان با همکاری گروه‌های تبلیغی به صورت جهادی و بدون اختصاص اعتبار بیشتر انجام شود.

وی با ذکر برخی مصادیق رشد این برنامه‌ها گفت: در سال گذشته جلسات تفسیر قرآن کریم در 60 مسجد قم برگزار شد اما امسال حدود 7 هزار و 920 جلسه تفسیر قرآن در 264 مسجد استان قم اجرا شد که با استقبال مومنان روزه‌دار همراه بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم یکی دیگر از فعالیت‌های محوری این اداره کل در ماه مبارک رمضان را اعزام مبلغ به مناطق تبلیغی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته هیچ گونه اعزام مبلغ به استان‌های دیگر انجام نشده و اعزام‌ها فقط به استان قم منحصر بود، ولی امسال اعزام مبلغ به چند استان محروم کشور صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: سال گذشته 200 مبلغ به مناطق تبلیغی مورد نیاز اعزام شده‌اند اما امسال با توجه به استقبالی که از سوی مردم شده، حدود هزار مبلغ به مناطق تبلیغی قم و استان‌های کشور اعزام شده‌اند.

وی از افزایش کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در شهرهای تابعه خبر داد و افزود: امسال برنامه‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی و مساجد قم نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، برگزاری مسابقات قرآن کریم، برگزاری گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی در سه مرحله، برگزاری گردهمایی ائمه جماعات برای توجیه جلسات تفسیر و توصیه‌های تبلیغی، بازدید و نظارت از مبلغان و مفسران مساجد و تمامی روحانیون مستقر و همچنین ارزیابی از فعالیت‌های تبلیغی آنان و... را از دیگر فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در ماه مبارک رمضان امسال ذکر کرد و افزود: خوشبختانه همکاری و گرایش مردم به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی هیئت‌های مذهبی و مساجد بیشتر از سال‌های گذشته بوده است.

 


4371846
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است