اقتصادی 18:24 - 29 آذر 1393
زاهدان - ایرنا - فعالان عرصه حمل و نقل شهرستان خاش بمناسبت گرامی داشت هفته حمل و نقل و راهداری، در آیینی با حضور مسئولان استانی و محلی تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان روز شنبه در این آیین با قدردانی از تلاشهای راهداران و فعالان عرصه حمل و نقل گفت: با توجه به ظرفیتهایی که در عرصه حمل و نقل وجود دارد این صنعت مانند گردشگری بعنوان یک صنعت مهم به شمار می آید.



علی خانقایی افزود: حمل و نقل گلوگاه توسعه محسوب می شود و استان و سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن ظرفیت متعدد حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده ای و نیز هوایی در کشور و منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.



مدیرکل حمل ونقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: با وجود کنترل سرعت توسط دوربین های کنترلی و اعمال قانون اما تخطی از سرعت مجاز توسط رانندگان در محورهای استان افزایش نشان می دهد.



خانقایی بیان کرد: سلامت و ایمنی راهها، خودروها و عنصر انسانی نقش مهمی در سلامت حمل و نقل دارند.



وی ضرورت بهره گیری درست از ظرفیت حمل و نقل در سیستان و بلوچستان را متذکر شد.







مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان افزود: در هشت ماه امسال در بخش کالا چهار میلیون و 480 هزار تن کالا در داخل استان جابه جا شده که بیش از 40 درصد در تناژ رشد داشته است.







خانقایی با اشاره به اینکه امسال حدود 195 هزار تن بار از بندر چابهار جابه جا شده و اغلب کالاها اساسی بودند، عنوان کرد: با اقداماتی که اکنون در حال انجام است ظرفیت پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار رو به افزایش است.







وی شمار ناوگان فعال در بخش حمل و نقل کالا را شش هزار و 800 دستگاه عنوان کرد و گفت: بیش از 11 هزار راننده در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند.







خانقایی ادامه داد: آموزش رانندگان از اولویت های این اداره است و تمامی رانندگانی که در بخش حمل و نقل فعالیت حرفه ای دارند از کارت هوشمند بهره مند هستند که پیش نیاز کارت هوشمند نیز طی کردن دوره آموزشی است.







وی گفت: در هشت ماه امسال حدود 12 هزار راننده دوره های آموزشی لازم را فرا گرفته اند که نشان از توجه مسئولان به ارتقای مهارت رانندگان دارد.







وی افزود: این اداره کل تا پایان آبان ماه سال جاری اقدام به نصب 21 دوربین نظارت و 16 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای ارتباطی کرده است.



وی اضافه کرد: اکنون با استفاده از 34 دستگاه ترددشمار بر خط ،اطلاعات تردد در محورهای ارتباطی استان به این اداره کل ارسال می شود.







مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان بیان کرد: حجم تردد امسال در کل محورهای این استان 14 میلیون و 384 هزار و 141 تردد گزارش شده است.







وی تصریح کرد: 16 دستگاه تردد شمار و 22 دستگاه دوربین کنترل سرعت تا پایان امسال در محورهای ارتباطی استان نصب می شود.







فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: 40 درصد کشته های سر صحنه در محورهای ارتباطی استان به خاش تعلق دارد که بسیار نگران کننده است.







سرهنگ ایوب شرافتی بیان کرد: براساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی آمار کشته و جرح ناشی از سوانح رانندگی در استان طی مدت هشت ماه اخیر به نسبت پارسال 4 درصد افزایش داشته است.







وی افزود: 60 درصد از تصادفات استان در محورهای فرعی و روستایی رخ داده که 51 درصد آنها مربوط به واژگونی خودروها بر اثر سرعت بالا ،خواب آلودگی رانندگان و انحراف از محور بوده است.







وی گفت:بیشترین بازه زمانی سوانح رانندگی در استان بین 10 صبح تا 14 ظهر و نیز 16 عصر تا 22 شب گزارش شده که 51 درصد آن مربوط به روز است.







وی همچنین بیان کرد:51 درصد از سوانح رانندگی در استان مربوط به کیلومتر 30 ورودی و خروجی شهر بوده است.







وی ادامه داد: متاسفانه آمار کشته ها در سوانح نیز به سنین 18 تا 35 سال تعلق دارد.







وی گفت:امسال افزون بر 352 هزار برگ تخلف و جریمه صادر شده و توقیف خودروهای متخلف نیز 31 درصد رشد داشته است.







وی همچنین با اشاره به اینکه 66 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است گفت: در 30 درصد از مناطق و محورها علاوه بر حضور ماموران پلیس راه ،یگانهای انتظامی با ما همکاری دارند.







فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی خاش آمار بیشترین سوانح و خسارات جانی و مالی را به خود اختصاص داده اند گفت: تردد خودروهای حامل سوخت قاچاق و انسان در محورهای این منطقه نگران کننده است.







سرهنگ شرافتی افزود:در خاش 22 درصد تصادفات وسیله با وسیله ، 52 درصد واژگونی ، شش درصد تصادف با عابر پیاده ، 16 درصد با موتور سیکلت ، 61 درصد در روز ، 36 درصد در محورهای روستایی و 41 درصد مربوط به روزهای پنج شنبه و جمعه بوده است.



به گزارش ایرنا ،در این آیین محمد اکبر اربابی رییس اداره راه و شهرسازی و غلام حسن نهبندانی رییس اداره حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهرستان خاش گزارشهایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.



به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری ضمن تجلیل از فعالان این عرصه دو باب شرکت خصوصی بار بری و مسافر بری و نیز یک سامانه دوربین مدار بسته در محل شرکت پایانه های شهرستان خاش با حضور مسئولان استانی و محلی مورد بهره برداری قرار گرفتند.



خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.



7312 / 653

انتهای پیام /*


5456779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت دارو ۴۳ نماد در بازار سرمایه دارد که سهم شناور این صنعت حدود ۱۶.۵ درصد است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری با افزایش یک درصدی رسما به ۱۰ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: فرصت مناسبی جهت واگذاری احداث برقابی به بخش خصوصی فراهم شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی از جمله محور چالوس را شاهد هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است