اجتماعی 14:54 - 04 اردیبهشت 1393
کاشان– ایرنا- مدیر نظارت بر امور دارو و موادمخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو توسط مردم در کشور نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر ˈمحمدحسین خیاط کاشانیˈ روز پنجشنبه در سومین همایش ˈمصرف منطقی داروˈ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: از نظر مصرف دارو وضع نامناسبی بر کشور ما حکمفرماست.



وی افزود: فرهنگ مصرف دارو باید از سنین کودکی و بویژه در مدارس به کودکان آموزش داده شود.



وی با بیان این مطلب که این فرهنگ سازی نیاز به عزم عمومی و مدیریت جهادی دارد، تاکید کرد: پزشکان از طریق تجویز منطقی دارو، داروسازان در توجه به داروهای عرضه شده و بیماران از راه آموختن فرهنگ مصرف در حل این وضعیت نابسامان نقش اساسی دارند.



سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این همایش اظهار کرد: ایران درفناوری نانو و پزشکی جزو ده کشور برتر دنیاست اما در مصرف خودسرانه دارو نیز جزو 10 کشور اول منطقه و 20 کشور برتر جهان قرار دارد که مایه تاسف است.



دکتر ˈاحمد خورشیدیˈ ابراز امیدواری کرد: با همکاری آموزش و پرورش و با مدیریت جهادی، فرهنگ سازی درستی برای مصرف منطقی دارو صورت گیرد.



سومین همایش یک روزه مصرف منطقی دارو با حضور 800 نفر از دانش آموزان و مربیان مدارس کاشان و مسوولان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی این شهر در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.



7429/ 607

انتهای پیام /*




3569625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است