استانی 08:29 - 12 خرداد 1399
غلامی:
ایسنا/اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: روز سه‌شنبه همین هفته بازگشایی متروی اصفهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بازگشایی متروی اصفهان بررسی می‌شود

حجت‌الله غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بازگشایی احتمالی مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی سازمان‌های نیمه‌دولتی، اظهار کرد: در خصوص فعالیت مهد کودک‌ها، تالارها، سالن اجتماعات، سینماها و مراکز فرهنگی تصمیم گیری نشده است و همچنان بسته خواهند ماند. همچنین در مورد فعالیت ورزش‌هایی که ورزشکاران تماس بدنی زیادی با یکدیگر دارند مانند رشته‌های تکواندو، کاراته و جودو هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در خصوص بازگشایی احتمالی مترو در روز سه‌شنبه این هفته، گفت: یک دستور کار کلی وجود دارد که هر چه مردم از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند سفرهای ایمن‌تری را از نظر مقابله با کرونا خواهیم داشت و هر چه از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم احتمال ابتلا افزایش می‌یابد. طبق دستورالعمل‌ها مردم باید با دستکش و ماسک وارد وسایل حمل‌ونقل عمومی شوند و تا زمانی که ناوگان اتوبوسرانی جوابگوی نیازها باشد نیازی به استفاده از مترو نیست.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان ادامه داد: هم اکنون اتوبوس‌ها با ظرفیت ۶۰۰ دستگاه وارد سیستم حمل‌ونقل شده‌اند که این ۶۰۰ دستگاه به جز در ساعات پیک که طبق هماهنگی با اتوبوسرانی باید تعداد اتوبوس‌ها زیاد شود تا شلوغی ایجاد نشود بقیه موارد نسبتاً مطلوب بوده است، اما درباره مترو چون حرکت در تونل و فضای بسته است و چرخش هوای مطلوبی در تونل‌ها وجود ندارد، احتمال ابتلا به کرونا بالا می‌رود، بنابراین تا ضرورت ایجاب نکند از مترو استفاده نمی‌کنیم، مگر اینکه شبکه حمل و نقل عمومی مانند تاکسی‌ها، آژانس‌ها و اتوبوس‌ها پاسخگوی تعداد سفرها نباشد.  

غلامی افزود: تا سه‌شنبه هفته پیش که جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا بود استفاده از مترو و بازگشایی آن مطرح نبود، اما در روز سه‌شنبه همین هفته این بازگشایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: سالن‌های بدنسازی تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل خواهند بود چرا که جز موارد پرخطر محسوب می‌شوند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان،گفت: مهم‌ترین بحثی که هم اکنون در ستاد ملی و کشور مطرح است این است که هر چه روبه جلو می‌رویم شدت محدودیت‌ها را کم می‌کنیم، اما شدت بازرسی‌ها و کنترل‌ها را روی دستورالعمل‌ها زیاد خواهیم کرد.

غلامیدر خصوص اعلام سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه استان اصفهان به وضعیت هشدار رسیده است، خاطرنشان کرد: در خصوص شهر اصفهان این موضوع صادق است و از اول وضعیت این شهر قرمز بود، اما سایر شهرستان‌های استان یا زرد هستند یا سفید. البته آمار فوتی‌ها در استان کاهش‌یافته، اما تعداد شناسایی افراد مبتلا به دلیل غربالگری‌های بیشتر افزایش یافته است.

انتهای پیام


10555375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است