استانی 14:34 - 02 آبان 1393
امام جمعه کوهبنان:
امام جمعه کوهبنان گفت: حکم اعدام شیخ نمر نشانه عدم پذیرش حقیقت و ناتوانی دولت سفاک عربستان سعودی است.

حکم اعدام شیخ نمر از ناتوانی دولت سفاک سعودی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با تسلیت رحلت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار داشت: ایشان از یاران باسابقه انقلاب و امام خمینی (‌ره‌) بود، وی عالمی وارسته، باتقوا، بابصیرت و به روز بود.

وی ادامه داد‌: این عالم ربانی وظیفه خود را به اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی انجام داد و در دوران انقلاب هر کجا که امام خمینی (‌ره‌) مسئولیتی به ایشان پیشنهاد کردند، پذیرفت و با نهایت توان و دقت کار خود را انجام داد‌.

جعفری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: باید تلاش کنیم تا از مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان بهره بیشتری ببریم، چرا که محرم فرصت خودسازی و پیوند با ولایت است، با شرکت در مجالس عزاداری بر شکوه آن در اقامه نماز اول وقت بیفزاییم‌.

وی بر پرهیز از خرافات‌، ذبح گوسفند به طریق قانونی و صحیح‌، تعدیل صدای بلندگوها به منظور عدم آزار و اذیت همسایگان مساجد و تکایا، پذیرایی مناسب از عزاداران حسینی‌، حفظ حرمت عزای حسینی‌، هماهنگی با شهرداری ‌در پذیرایی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری، شرکت در مجالس روضه‌خوانی و عزاداری امام حسین (ع) تاکید کرد. 

خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) بهترین الگوی ما هستند، پس باید تلاش کنیم در مراسم روضه‌خوانی و عزاداری ماه محرم به دنبال خرافات و ترویج آن نرویم.

وی به هفته ملی سلامت بانوان اشاره کرد و افزود: یکی از ارکان مهم جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که در حقیقت نیمی از افراد جامعه متعلق به بانوان است، لذا حفظ سلامت مادر و همسر سبب آرامش خانواده است‌.

جعفری گفت‌: نخستین مورد سلامت معنوی است که اگر تأمین شود سلامت جسمی را در پی دارد و مهمترین راه رسیدن کسب تقوا است که در این راه باید با پرهیز از گناه پوشش مناسب نیز مد‌نظر باشد‌.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با خدا، توسل به ائمه‌اطهار (ع)‌، توکل و اعتماد به خدای مهربان‌، محبت و مهربانی کردن، مطالعه کردن‌، مادر شدن‌، ورزش و تحرک‌، حضور در اماکن مقدسه‌، پرهیز از سخنان تنش‌آور‌، پرهیز از صدای سخت و تند از جمله عواملی است که بر سلامت معنوی و آرامش خانواده موثر است‌.

امام جمعه کوهبنان به حکم اعدام روحانی مجاهد شیخ نمر به دست دولت سفاک سعودی اشاره کرد و با محکوم کردن این عمل شنیع و غیر‌انسانی عربستان سعودی گفت: کسانی که نمی‌توانند بیان حق و حقیقت را بپذیرند در مقابل عالمی که برای هدایت مردم و جلوگیری از غارت اموال آنان تلاش می‌کند می‌ایستند و حکم اعدام برای او صادر می‌کنند‌.

وی تأکید کرد: شهادت بالاترین درجه افتخاری است که شامل حال این عالم مجاهد می‌شود، چرا که با شهادت به رحمت واسعه الهی می‌رسد، اما خون این انسان‌های مظلوم زمینه نابودی و ریشه‌کنی دشمنان را رقم می‌زند.

جعفری به طرح قرآنی چلچراغ که توسط صدا و سیمای مرکز کرمان اجرا می‌شود اشاره کرد و افزود: جلسات قرآنی فراوانی در سطح شهرستان در حال فعالیت هستند که باید با مراجعه به دفتر امام جمعه ثبت شوند تا سرکشی و رسیدگی به جلسات قرآنی به راحتی صورت پذیرد.

وی بیان داشت: همزمان با پنجم ماه محرم شاهد تشیع و خاکسپاری دو شهید گمنام در بخش طغرالجرد هستیم.


5027126
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است