استانی 19:51 - 23 مرداد 1399
رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر:
ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: با توجه به اینکه در سال تحصیلی گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی تعداد دانشجویان این مرکز رو به رو بودیم تلاش می‌شود امسال هم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با وجود شرایط حساس کرونایی در عرصه آموزش و تربیت نیروی انسانی نقش‌ آفرینی کنیم.

تعداد دانشجویان مرکز آموزش عالی کاشمر ۱۰۰ درصد رشد داشت

هادی معماریان روز پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ماه در نشست خبری با تأکید بر لزوم ارتباط مراکز دانشگاهی با اهالی رسانه؛ اظهار کرد: توفیق دانشگاه در سایه ارتباط با رسانه مضاعف می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز آموزش عالی کاشمر دارای ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف است که هنوز بسیاری از مسئولان منطقه از این ظرفیت‌ها غافل‌ هستند.

معماریان مهم‌ترین ظرفیت دانشگاه را نیروی انسانی آن خواند و مطرح کرد: در این مرکز اساتید رشته مهندسی آب به‌ عنوان منبع فکر، دانش، تخصص در این حوزه، می‌توانند با توجه به درگیری منطقه با بحران آب، امکان انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه و خدمت به جامعه را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: در این مرکز تعداد ۱۵ عضو هیئت‌ علمی و بالغ‌بر ۸۰ استاد مدعو در شش رشته فعالیت دارند که با دانش روز و توانایی آن‌ها  زمینه تعالی این مرکز فراهم شده است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر بیان کرد: در خصوص توسعه فیزیکی و افزایش رشته‌های مرکز آموزش عالی کاشمر از سوی وزارت علوم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، در صورت مجوز وزارت عتف، مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک ظرفیت ارزنده در منطقه ترشیز قابلیت افزایش رشته به حداقل ۱۲ و جذب هیئت‌ علمی به تعداد ۳۰ نفر را در ۵ سال آینده دارد.

معماریان افزود: در یک سال اخیر موفق به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز شدیم به‌ طوری که با در اختیار گرفتن فضایی با زیربنایی بالغ‌بر ۵۵۰ متر مربع و تجهیز آن با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه‌ه‌ای جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‌های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و ایده پردازان در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه‌ای کشور را با حمایت سایر دستگاه‌ها فراهم نمودیم به‌ طوری که در حال حاضر ۹ هسته نوآور در این مرکز مستقر شده‌اند.

 

معماریان ادامه داد: اگر چه با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های آموزشی با تنگناهایی مواجه شد، اما در این زمینه با اقدامات انجام شده تهیه سیستم آموزش آنلاین، ۸۵ درصد کلاس‌ها را به صورت آنلاین برگزار نمودیم که مورد تشویق هیئت نظارت استان نیز قرار گرفتیم و با تهیه سامانه آزمون آنلاین نیز در پایان‌ ترم امکان برگزاری امتحانات دانشجویان به صورت آنلاین فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تهیه زیر ساخت‌های نرم‌افزاری اتوماسیون در حوزه‌های مختلف در این مرکز دانشگاهی هستیم، بر لزوم هم‌افزایی مراکز دانشگاهی شهرستان در راستای رسیدن به توسعه پایدار تأکید کرد و گفت: با یکپارچگی و هم‌افزایی مراکز دانشگاهی و جذب خیرین در حوزه علم و فن‌آوری می‌توانیم با کمک نخبگان دانشگاهی و اثربخشی آنان در حوزه مسئولیت اجتماعی مسیر توسعه منطقه را با سرعت بیشتری طی نماییم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه در سال تحصیلی گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی تعداد دانشجویان این مرکز رو به رو بودیم تلاش می‌شود امسال هم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با وجود شرایط حساس کرونایی تحمیل شده بر کشور در عرصه آموزش و تربیت نیروی انسانی نقش‌ آفرینی کنیم.

وی ادامه داد: اگر دانش دانشگاهی با رسانه و وظایف رسانه‌ای ممزوج شود و رسانه‌ها به این ظرفیت‌ها، اعتماد و اعتقاد داشته باشند زمینه ظرفیت‌ سازی برای استفاده بهینه از علوم دانشگاهی فراهم می‌شود.

 معماریان مطرح کرد: طی یک سال اخیر حلقه‌های مفقوده در ارتباط بین دانشگاه‌ها و رسانه‌ها برطرف شده به‌ طوری که توانستیم در زمینه ارتباط با رسانه‌ها در بین دانشگاه‌های کشور رتبه دوم را کسب نماییم؛ امیدواریم رسانه‌ها به معرفی ظرفیت‌های دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف بپردازند تا مسئولان آن‌ها را بهتر ببینند و در تصمیم‌گیری‌ها به نظرات دانشگاهیان بیشتر بها دهند.

وی اظهار کرد: اگر چه ارتباط اهالی رسانه با اساتید و اعضای هیئت‌ علمی مراکز دانشگاه ضروری است اما متأسفانه در سال‌هایی اعضای هیئت‌ علمی از بدنه جامعه جدا شده‌اند و آنان تمام دغدغه خود را متوجه تهیه مقاله نموده‌اند تا بتوانند ارتقا یابند و به رکود متهم نشوند، حال‌ آنکه امروز باید ارتباط هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها با جامعه و رسانه افزایش یابد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: ما در ظرفیت‌ سازی ضعیف هستیم و ارتباطات می‌تواند ظرفیت‌های ما را شکوفا کند و دانش نخبگان دانشگاهی به صورت اطلاعات به جامعه منتقل شود.

وی بیان کرد: تعداد حدود یک هزار دانشجو در شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و در دو نوبت روزانه و شبانه در مرکز آموزش عالی کاشمر در حال تحصیل هستند.

در کاشمر پنج مرکز دانشگاهی با حدود چهار هزار دانشجو فعالیت دارند.

انتهای پیام


10665932
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است