فرهنگی‌هنری 20:01 - 02 مرداد 1395
رضا رویگری:تابستانی گرم و طولانی را پشت‌سر می‌گذاریم. گرمای شدید هوا البته منحصر به ما نیست و کل جهان با پدیده گرمایش زمین مواجه است.

طبیعی است که در این هوای گرم مصرف آب و برق افزایش پیدا کند. در هوایی که دمایش بالای 40درجه است هم میزان استحمام مردم بالا می‌رود و هم اینکه استفاده از کولر گسترش می‌یابد. چاره‌ای هم نیست چون بدون کولر نمی‌شود این گرمای شدید را تحمل کرد. حالا خبر رسیده که رکورد مصرف برق جابه‌جا شده و مسئولان به مردم توصیه می‌کنند که صرفه‌جویی کنند و از احتمال خاموشی‌ها به‌دلیل مصرف بالای برق خبر داده‌اند.

در مورد مصرف آب هم توصیه‌های مشابهی را شنیده‌ایم. این اتفاقی است که تقریبا هر سال هنگام فصل گرما شاهدش هستیم. در اینکه باید در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنیم، تردیدی وجود ندارد. مردم هم در سال‌های اخیر بیشتر از گذشته رعایت می‌کنند و صحنه‌هایی چون شستن حیاط و آب گرفتن به اطراف منازل را نسبت به مثلا 10سال قبل کمتر می‌بینیم. البته هنوز هم عده‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی نمی‌کنند یا در ساعاتی که منزل نیستند کولرشان را خاموش نمی‌کنند. با این همه نباید توپ را در میدان مردم انداخت.

با هر میزان صرفه‌جویی وقتی گرمای هوا به بالای 40درجه می‌رسد، میزان مصرف آب و برق افزایش قابل‌توجهی پیدا می‌کند و مسئولان باید پیش‌بینی چنین روزهایی را از قبل بکنند.راه‌حل، تهدید مردم به احتمال خاموشی نیست. باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد و البته آحاد جامعه هم در حد توان خود باید بکوشند تا در مصرف انرژی دچار افراط و تفریط نشوند.

  • بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون

8056755
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است