علمی فناوری 19:20 - 28 آذر 1397
داوری نهایی بخش ایده بازار دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» انجام شد و هیات داوران ایده‌های برگزیده در این بخش را انتخاب کردند.

ایده‌های برگزیده «ایران ساخت» مشخص شد

به گزارش ایسنا و به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، هیات داوران بخش ایده بازار دومین جشنواره ایران ساخت برگزیدگان این بخش را مشخص کردند. 

بخش ایده بازار به ایده‌های خلاق با موضوعات روش‌های معرفی، تبلیغ و ترویج کالا و کسب و کار ایرانی، کارآفرینان نوآور، الگو‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، صندوق‌های جسورانه و شتاب‌دهنده‌های برتر و پایان نامه‌های کاربردی بهره‌برداری شده تعلق دارد در این دوره با ارسال۲۳۰ ایده مواجه شد. از این تعداد ۲۵ ایده به داوری نهایی راه پیدا کردند. در نهایت نیز هیات داوران متشکل از مجید دهبیدی پور، روح الله استیری و عبدالمجید مرشدی ۳ ایده برگزیده را انتخاب کردند که از این تعداد یک اثر دارای رتبه نخست و دو طرح جایگاه‌های دوم و سوم را دارد. همچنین سه طرح نیز برای چاپ در کتاب ایران ساخت برگزیده شد.

علیرضا دلیری دبیر تخصصی بخش ایده بازار در نشست داوری این بخش اظهار کرد: ۲۵ ایده‌ای که به داوری نهایی راه پیدا کرد ایده‌هایی دارای جذابیت بود و در نهایت شش ایده برگزیده انتخاب شد که قابلیت تجاری‌سازی و توانایی ورود به بازار را دارد. همچنین یک "وی سی" و یک کارآفرین برتر نیز برای تقدیر انتخاب شدند.

روح الله استیری از داوران این بخش عنوان کرد: نسبت به دوره گذشته ایده‌هایی قوی‌تر و با کیفیت‌تر به جشنواره ارسال شد. ایده‌ها از صرف یک ایده خام بودن خارج شده و حتی نمونه‌های آزمایشگاهی تولید شده نیز داشتند. همچنین مجریان طرح‌ها نیز افرادی متخصص هستند.

همچنین دهبیدی پور دیگر داور این بخش درباره ویژگی‌های ایده‌های بررسی شده ابراز کرد: ایده‌ها تنوع زیادی داشت و از حوزه‌های مختلف همچون سلامت، پسماند و محیط زیست طرح‌هایی به چشم می‌خورد. همچنین در میان ایده ها کیفیت طرح‌هایی که قابلیت اجرا شدن دارند بالا است. در داوری نیز تلاش کردیم ایده‌هایی را انتخاب کنیم که به رفع مسئله و مشکل مردم کمک کند و قابلیت اشتغال‌زایی و تجاری‌سازی داشته باشد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی(نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» ۴ تا ۸ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام


10004674
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است