سیاسی 03:31 - 12 اسفند 1393
قدیری‌ابیانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اوباما می‌داند اگر کنگره آمریکا طرحی بر علیه ایران تصویب کند و اگر دولت آمریکا بخواهد به آن مصوبات عمل کند در حقیقت در جهان منزوی خواهد شد.

"محمدحسن قدیری‌ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به نظر بنده آنچه که باعث می‌شود آمریکا دست از تحریم‌ها بردارد، تحقق اقتصاد مقاومتی که موکول به تلاش مردم و تک تک مسئولان است.

وی در ادامه گفت: اوباما به خوبی می‌داند که گزینه‌های زیادی روی میز ندارد و گزینه نظامی برایش امکان‌پذیر نیست.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: اوباما متوجه است اگر کنگره آمریکا طرحی بر علیه ایران تصویب کند و اگر دولت آمریکا بخواهد به آن مصوبات عمل کند در حقیقت در جهان منزوی خواهد شد و همپیمانانش هم به تحریم‌ها طرفی نخواهند شد و دیوار تحریم‌ها فروپاشیده خواهد شد.

قدیری‌ابیانه با تأکید بر این که کنگره آمریکا و دیگر کشورها متوجه موضوعات مذکور نیستند، گفت: اوباما متوجه است اما به این معنی نیست که دشمنی اوباما علیه ما کم شده باشد. آن‌ها دشمنی‌شان برقرار است اما می‌داند که امکان گزینه نظامی ندارد و همچنین تشدید تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان این که تصویب مصوبات جدید در شورای امنیت به علت بروز اختلافاتی که بین روسیه و ایالات متحده در موضوع اکراین پیش آمده، ممکن نیست،‌ افزود:‌ لذا تلاش می‌کند که در میز مذاکره به اهداف‌شان که محدود کردن جمهوری اسلامی ایران است برسند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: آمریکا باید در جهت لغو مصوبات شورای امنیت علیه ما تلاش کند و تمامی تحریم‌ها را بردارد، البته اگر تمام تحریم‌ها در مسئله هسته‌ای هم برداشته شود، همان طور که "وندی شرمن" در کنگره گفته بود، تحریم‌ها را تحت بهانه حقوق بشر، تروریسم و... دوباره وضع خواهند کرد. همچنین دولت بعدی هم می‌تواند تحریم‌هایی علیه ایران وضع نماید.

قدیری‌ابیانه با بیان این که باید مذاکرات ادامه پیدا کند، افزود: مذاکره کنندگان باید با قاطعیت مسیر خودشان را طی کنند اما ما باید بدانیم آنچه که می‌تواند باعث انصراف آمریکا از تحریم‌ها و فشارها شود، در حقیقت تحقق اقتصاد مقاومتی است، یعنی از تهدیدها به عنوان فرصتی برای پیشرفت استفاده کنیم و اگر آن‌ها ببینند ما این توانایی را داریم و ملت به همراه دولت وارد این عرصه شده، ادامه تحریم‌ها را بی‌فایده خواهند دید.

وی با تأکید بر این که زیان تحریم‌ها نسبت به آن‌ها بیش از زیان تحریم‌ها نسبت به ما است، گفت: اگر آمریکا قسم یاد کند که پایبند تعهداتش خواهد بود، نمی‌توان به آن تعهدات اطمینان داشت زیرا آمریکا خلف وعده، دروغ و جنایت بخشی از سیاست‌ها و یکی از پایه‌های سیاست آمریکاست.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که ما باید ضمانت‌های عملی از طرف مقابل بگیریم و در مقابل آن‌ها آماده باشیم که هرگاه آن‌ها به وعده‌هایشان عمل نکردند ما هم اقدامات لازم را علیه‌شان انجام دهیم.

 
انتهای پیام/

5961810
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است