فرهنگی‌هنری 00:29 - 27 شهریور 1393
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

«تفاوت فرهنگی» جرم نیست، بیماری است

فرزین پورمحبی

عده ای از دوستان مرتبا تماس می گیرند و خواستار موضع گیری بنده نسبت به جریان «تفاوت فرهنگی» اخیر در کره جنوبی هستند. حالا چرا با وجود این‌همه اتفاقات آبرومند در جهان، فقط در این مورد خاص نظر من براشون مهم شده، بماند.

این‌هم واکنش من در چند مورد به شرح زیر:

1- طبیعی است هر کسی به‌دنبال چیزی است که ندارد. مثلا اسراییل همیشه به‌دنبال اعتبار جهانی است. داعش به‌دنبال مغز سرهای بریده شده است و... کشور ما هم با توجه به تحقیقات بصری اخیر، تا دلتان بخواهد ساپورت‌پوش دارد و گوش شیطان کر، کسی هم در زمینه دید زدن آنها کمبودی احساس نمی کند. اما مشکل از زمانی شروع می شود که سفیران ما به خارجه ای اعزام می شوند که حتی یک ساپورت‌پوش هم ندارد و این کمبود ساپورت‌پوش آنها را دچار نوعی سرخوردگی فرویدی می کند که بازتاب خالی کردن دق و دلی اشان به شکلی می شود که دیدیم و ای‌کاش نمی‌دیدیم، البته شنیدیم و ای‌کاش نمی‌شنیدیم. امان از وابستگی...

2- وقتی بازیکنان تیم فوتبال امیدمان نمی تواند گل بزنند، طبیعی است که مسئولین وظیفه‌شناس تیم، خودشان آستین ها را بالا زده و کمر همت را شل کنند تا در حد بنیه و توانشان گلی به سر کشورشان بزنند و الحق و الانصاف گلی هم که زدند، به اندازه 4 گل ویتنام ارزش داشت. بازم گلی به جمالشان که در دوره تحریم با این احساس مسئولیت بدون هیچ چشمداشتی از اعتبار و حیثت کشورمان به‌خوبی دفاع می کنند.

3- از این ماجرا نتیجه می گیریم «تفاوت فرهنگی» دو نوع است (البته تا زمان نگارش این متن): 1- آبی 2- چمنی؛ که البته در اینجا ما نوع زیر آبی را توصیه می کنیم. چون ما ایرانی ها هم تخصصش را داریم و هم احتمال لو رفتنش کمتر است. (توضیح ضروری: درست است که یک مورد آن در برزیل لو رفت اما تا این لحظه هیچ گزارش دیگری از سایر 195 کشور دیگر جهان به‌دستمان نرسیده و همین مسئله نشان‌دهنده بالا بودن ضریب اطمینان آن است.)

4- به عقیده حقیر، «تفاوت فرهنگی» جرم نیست، بیماری است. این بیماری به‌خاطر استفاده از ماهواره و مشاهده کانال‌هایی است که در آنها تبلیغ داروهای افزایش میل جنسی می کنند. – انگار خودشان خوار، مادر ندارند - ما هم که با همه چیز تعارف داریم، برای آنکه به آنها بر نخورد، بلافاصله آن داروها را مصرف می کنیم و نتیجه اش همینی می شود که نباید بشود.

5- در پایان پیشنهاد می کنم برای رفع این مشکل، یا کاری کنید که تیم هایمان مثل تیم والیبال در میدان گل بزنند تا مسئولینشان مجبور نشوند خارج از میدان جبران مافات کنند یا سی دی افشاگرانه علیه ساپورت را برای چند روزی قرض کرده و به خارج از کشور ببرید تا بلکه کمبود ها اینگونه جبران شود. به‌طور کلی هم ...بابا گلی به جمالتان، خیلی با حالید.

انتهای پیام


4746498
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است