بین‌الملل 19:17 - 11 اسفند 1393
آنکارا – ایرنا – بررسی ظرفیت ها و قابلیت های صنایع ریلی ایران و ترکیه در همایش خطوط ریلی پیشرفته با حضور مقام ها و کارشناسان سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه استانبول در این شهر، آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محسن مرتضایی فر سرکنسول ایران در استانبول، مهرداد تقی زاده مشاور مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مسوولان و کارشناسان راه آهن و وزارت حمل و نقل، دریانوردی وارتباطات ترکیه و پروفسور محمود آک رییس دانشگاه استانبول در باره لزوم همکاری های ریلی و گرایش به استفاده از این بخش از حمل و نقل در جهان، در اولین روز این نشست مشترک سه روزه سخنرانی کردند.



مرتضایی فر به عنوان سخنران افتتاحیه این رویداد که با حضور شماری از دانشحویان و استادان دانشگاه استانبول برگزار شد، با تقدیر از برگزار کنندگان این نشست، آن را فرصتی بسیار مهم برای توسعه مناسبات خواند.



سرکنسول کشورمان با برشمردن مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، اجتماعی و زبانی در طول تاریخ به عنوان عامل تداوم مراودات تنگاتنگ دو کشور، گفت: دادو ستد، تجارت، مقوله اقتصادی و زیرساخت های مرتبط با آن ها در دنیای مدرن امروز، یکی از مهم ترین مباحثی است که سبب افزایش شناخت متقابل، سطح رفاه و رونق اجتماعی در جوامع مختلف می شود.



مرتضایی فر با تاکید بر نقش خطوط ریلی افزود: در نگاهی کوتاه به روند پیشرفت کشورهای توسعه یافته به راحتی می توان دریافت که یکی از موثرترین عوامل پیشرفت صنعتی و اجتماعی آنها، پیدایش صنعت راه آهن و توسعه خطوط و شبکه ریلی در آن کشورها بوده است.



این مقام کنسولی کشورمان همچنین گسترش و توسعه شبکه ریلی در داخل دو کشور، به ویژه گسترش و توسعه فرامرزی آن را نیازمند تلاش و همکاری کارشناسان و متخصصان این صنعت بر پایه تحقیقات و علوم مدرن روز خواند و تلاش و همت اساتید و متخصصان امر در کنار اراده جدی مسئولان را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد.



سرکنسول کشورمان در ترکیه،ابراز امیدواری کرد این همایش بتواند زمینه ساز همکاری های علمی - تخصصی صنعت راه آهن بین دو کشور شده و گامی نو در جهت تلاش برای توسعه مناسبات تجاری و اجتماعی بین دو دولت و ملت باشد.



مهرداد تقی زاده مشاور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز با ارایه گزارشی از پروژه ها و اقدامات انجام گرفته در صنعت ریلی کشور در 10 سال اخیر، همراهی و همکاری پژوهشگران و محققان دو کشور ( ایران و ترکیه) را برای توسعه خطوط ریلی ضروری خواند و بر تبادل اطلاعات روز درباره این صنعت تاکید کرد.



خاورم**2011**1486**1010

انتهای پیام /*


5960528
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است