گوناگون 19:34 - 16 تیر 1394
رئیس دادگستری علی آباد کتول:
رئیس دادگستری علی آباد کتول گفت: اجازه برداشت از معدن زرین گل را نمی دهیم.

رئیس دادگستری علی آباد کتول گفت: اجازه برداشت از معدن زرین گل را نمی دهیم.



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دادگستری گلستان، محمود اسپانلو، با اشاره به صدور مجوز  معدن در منطقه زرین گل شهرستان علی آبادکتول گفت: به هیچ عنوان اجازه برداشت از کوه را نمی دهیم و قطعا برای متخلفان پرونده تشکیل می دهیم.



اسپانلو با انتقاد از نحوه صدور مجوز برای این معدن گفت: مجوز این معدن برای ۲۲ هکتار از زمین هایی صادر شده است که به گفته کارشناسان، پوشش جنگلی دارد و در مجاورت رودخانه است و می تواند آسیب جبران ناپذیری به محیط زیست وارد کند.



رئیس کل دادگستری استان گلستان هم در این جلسه، دادستان های سراسر استان را مکلف کرد برای مدیرانی که مجوز دست اندازی به بیت المال را صادر می کنند پرونده تشکیل دهند.



هادی هاشمیان گفت: به عنوان مدعی العموم برای مدیرانی که بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی، مجوز هایی صادر می کنند که موجب دست اندازی و تخریب عرصه های جنگلی و منابع طبیعی استان  می شود، اعلام شکایت کنند.



وی در سخنان خود از رصد اقدامات مدیران دستگاه های اجرایی در زمینه حفظ بیت المال هم خبر داد و گفت: در پایان سال مدیرانی که در حفظ بیت المال خوب عمل کرده اند تشویق و با ارسال نامه ای به وزارت خانه های متبوع شان از آنان قدردانی خواهیم کرد.



هاشمیان با تاکید بر این که دستگاه قضایی همچنان بر اجرای احکام قلع و قمع بناهای غیرمجاز مصمم است گفت: البته نگاه ویژه ای هم در این بخش به اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ راهکارهایی که هزینه تخلفات را در استان افزایش و میزان ساخت و سازهای غیرمجاز را به صفر برساند نیز ، در دستور کار داریم.



وی همچنین به دستگاه های خدمات رسان متذکر شد: پیش از ارائه خدمات به بناهایی که احتمال می دهند جزو اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی باشند حتما از دستگاه های مربوطه استعلام کنند.



گفتنی است، چندی پیش تلاش برای احداث معدنی جدید در علی آبادکتول در شرایطی که پوشش منطقه درختان هیرکانی است و بسیاری از کارشناسان درباره حفاظ از آن ابراز نگرانی می کنند، انتقادات مردمی را به دنبال داشته است.



معدن سنگ لاشه آهکی که در سال های ۱۳۸۹ مجوز شروع کار خود را در حالی که کمیته فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بر آن نظر منفی داشت گرفته و حالا به عنوان یکی از دغدغه های این منطقه مطرح است.

6713774
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است