اجتماعی 15:33 - 01 بهمن 1396
در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی به ریاست رحمانی فضلی مطرح شد؛
بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در دهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش حاوی اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه ای، مذهبی و ... دریافت کرده اند.

بازگرداندن ٦٣٠ هزار اتباع غیرمجاز خارجی در سال جاری/شناسایی ۲.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در کشور

به گزارش ایسنا،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه طی سخنانی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره ساماندهی اتباع خارجی اظهارداشت: اطلاعات و مشخصات اتباع مجاز لازم است که در چند مرحله در سال صورت بگیرد و اطلاعات موردنیاز به روز رسانی شود.

وی با اشاره به برخی مصوبات اجرا نشده توسط دستگاه های مسئول گفت: تمامی دستگاه هایی که مصوبات ابلاغ شده را اجرایی نکرده‌اند باید در مدت زمانی مشخص و تا پایان سال اجرایی کنند درغیراینصورت با دستگاه هایی که مصوبات ابلاغ شده را اجرایی نکنند طبق قانون برخورد می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: علی رغم کارهای بسیار زیادی که جمهوری اسلامی ایران برای اتباع و پناهندگان انجام می دهد اما کمک های سازمان ملل که زیر نظر خود آنها هم هزینه می شود اندک و ناچیز است از این رو لازم است آنها کمک های بیشتری را تخصیص و همکاری بیشتری هم در جهت بازگشت افغان ها به کشورشان انجام دهند.

محمدی فر مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این جلسه در گزارشی آخرین اقدامات و خدمات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد که بر این اساس در طول ۴ سال گذشته نیز تعداد ۲.۵ میلیون نفر از اتباع غیرمجاز در کشور شناسایی و به کشورهای خود بازگردانده شدند.

همچنین بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در این جلسه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی و بازگردانده شدند و برقراری بیمه سلامت برای ۲۲۹ هزار نفر از پناهندگان آسیب پذیر و صدور برگه تحصیلی برای ۱۷۲ هزار دانش آموز غیرمجاز طی ۳ سال گذشته پیرو فرمان مقام معظم رهبری از دیگر موارد اشاره شده در این گزارش بود.

همچنین طبق اقداماتی که در سال جاری تا کنون صورت گرفته حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش با اعتبار یکساله دریافت کرده اند که به واسطه این کارت ها اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه‌ای، مذهبی و ... هر یک از اتباع مشخص است.

وزارت خارجه نیز در این جلسه مکلف شد نسبت به چگونگی اجرای طرح وثیقه اتباع افغان برای اخذ وزیر و تسهیلات پیش بینی شده و همچنین صدور ویزا در مرزها اقدامات جدی تری انجام دهد.

در این جلسه همچنین بر یکپارچه سازی سامانه های موجود، ساماندهی بازار کار و اشتغال اتباع خارجی و نقش اصناف، شهرداری ها و کارفرمایان در این رابطه، برخورد قانونی با تخلفات در حوزه اتباع خارجی مورد تاکید کرد قرار گرفت.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نیز سردار اشتری فرمانده ناجا، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، میر قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش، پناهی آذر معاون کنسولی و ایرانیان وزارت خارجه، ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و نمایندگانی از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، بهداشت و آموزش، پزشکی و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور حضور داشتند.

انتهای پیام


9647048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است