علمی فناوری 18:22 - 07 آبان 1399
فرصت شرکت در بیست و ششمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی تا ۱۰ آبان ماه ۹۹ تمدید شد.

مهلت شرکت در جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی تمدید شد

به گزارش ایسنا، بیست و ششمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی به منظور تجلیل و تکریم از محققین برجسته ایرانی داخل و خارج از کشور و معرفی فعالیت‌های تحقیقاتی برتر علوم پزشکی دی ماه ۱۳۹۹ در دو بخش برگزار می‌شود.



بخش اول این رویداد شامل افراد حقیقی (پژوهشگران حوزه سلامت) است که محققین ایرانی مقیم داخل و خارج از کشور (دارای حداقل H index دوازده)، محققین جوان و دانشجو (دارای حداقل H index هشت)، صاحبان ابداعات و اختراعات، صاحبان پژوهش‌های برتر می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.



آثار افراد در یکی از کمیته‌های علوم پایه پزشکی، علوم بالینی و سلامت و ابداعات، اختراعات و فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.



 H index داوطلبین بر اساس پایگاه داده Scopus مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و رعایت شرط حداقل H index برای صاحبان ابداعات و اختراعات و صاحبان پژوهش‌های برتر الزامی نیست.



بخش دوم شامل نهادهای حقوقی است که دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، مراکز تحقیقاتی مصوب علوم‌پزشکی کشور، دفاتر توسعه تحقیقات بالینی، کمیته‌های تحقیقات دانشجویی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، مجلات علمی، پژوهشی مصوب علوم پزشکی کشور، مراکز رشد فناوری مصوب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، سازمان‌های غیردولتی، شرکت‌ها، مؤسسات، انجمن‌های خیریه و انجمن‌های علمی حامی پژوهش‌های علوم‌پزشکی در این بخش شرکت می‌کنند.



شرایط شرکت در این دوره جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی:

افرادی که مایل به شرکت در گروه‌های محققین و محققین جوان یا دانشجو در هر کمیته هستند لازم است پس از ثبت نام، کارنامه پژوهشی هشت سال گذشته شامل مقالات – کتب تألیفی و پتنت خارجی (از سال ۱۳۹۲ یا ۲۰۱۳ و به بعد) را از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره ارسال کنند.



محققان جوان، داوطلبان متولد ۱۳۶۴ و به بعد (با ارائه تصویر شناسنامه) و محققان دانشجو، داوطلبان متولد ۱۳۶۰ و به بعد (با ارایه تصویر شناسنامه و گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه مربوطه) را شامل می‌شوند.



افرادی که مایل به شرکت در بخش ابداعات، اختراعات و فناوری در حیطه علوم پزشکی هستند لازم است پس از ثبت شرح کامل ابداع یا اختراع، کارنامه پژوهشی هشتسال اخیر خود (از سال ۱۳۹۲ یا ۲۰۱۳ و به بعد) را به انضمام مستندات لازم از طریق سامانه جشنواره ارسال کنند. فقط در موارد استثنایی طبق نظر داوران شرط ارائه مقاله منتفی خواهد شد.



بر اساس آئین نامه بنیاد ملی نخبگان جهت استفاده از مزایای بنیاد لازم است سهم مشارکت داوطلب کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری حداقل ۴۵ درصد باشد.



محققینی که دارای مقاله‌ای با شرایط زیر باشند می‌توانند در هریک از کمیته‌های علوم پایه پزشکی یا علوم بالینی و سلامت در گروه پژوهش برتر ثبت نام کرده و مقاله خود را ارسال کنند:



مقاله اصیل پژوهشی باشد. داوطلب نویسنده اول یا مسئول باشد. مقاله در سه سال اخیر (۱۳۹۷ یا ۲۰۱۸ و به بعد) در مجلات معتبر علمی چاپ شده باشد. مقاله چاپ شده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دارای حداقل Citation ۳۰ و مقالات مربوط به ۲۰۲۰ دارای حداقل Citation ۱۰ در ISI باشد. IF مجله حداقل ۱۰ باشد یا مقاله در ۱۰ درصد اول نشریات تخصصی موضوع مقاله چاپ شده باشد.



داوطلب دارای Affiliation (وابستگی) یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقات وابسته داخل کشور باشد.



معرفی یک مقاله اصیل درباره اپیدمی کووید ۱۹



نظر به اپیدمی کووید ۱۹ در سالجاری از میان پژوهش‌های صورت گرفته مرتبط، یک مقاله اصیل به انتخاب کمیته‌های داوری و تأیید هیأت اجرایی در هر یک از کمیته‌های تخصصی، معرفی خواهد شد.



کلیه داوطلبان گروه پژوهش برتر و کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری لازم است موافقت نامه همه همکاران خود را آپلود کنند. در غیر این صورت پرونده به کمیته داوران ارسال نخواهد شد.



دانشگاه ها، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی، دفاتر توسعه تحقیقات بالینی، کمیته‌های تحقیقات دانشجویی و مجلات علمی، پژوهشی و مراکز رشد فناوری مصوب علوم پزشکی کشور مطابق شاخص‌های تعریف شده در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ارزشیابی و امتیازدهی می‌شوند و برترین‌ها به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی معرفی می‌شوند.



سازمان‌های غیردولتی، شرکت ها، مؤسسات، انجمن‌های خیریه و انجمن‌های علمی حامی پژوهش‌های علوم پزشکی در صورت داشتن شرایط لازم پس از ثبت نام، مستندات و تأییدیه‌های انجام فعالیت‌های پژوهشی سازمان را با تأیید بالاترین مقام مسوول مؤسسه مربوطه به دبیرخانه جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی ارسال می‌کنند.

دبیرخانه در کنار روال فراخوان کلی و معمول ثبت نام از متقاضیان شرکت در جشنواره، به طور فعال محققین وپژوهشگران برتر کشور را شناسایی و جهت شرکت در جشنواره دعوت خواهد کرد.



تمام مراحل ثبت نام و ارسال آثار به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق سامانه جشنواره انجام می‌شود. داوطلبان کمیته ابداعات، اختراعات و فناوری در صورتی که نمونه اختراع داشته باشند لازم است آن را به همراه لوح فشرده حاوی فیلم اختراع خود به دبیرخانه ارسال کنند.



برگزیدگان هشت دوره اخیر (دوره هجدهم و به بعد) نمی‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند. (به استثنای داوطلبین گروه پژوهش برتر)



انتخاب برگزیدگان کمیته‌های علوم پایه پزشکی و علوم بالینی و سلامت به استثنای داوطلبین پژوهش برتر براساس شاخص‌های کارنامه پژوهشی ۸ ساله اخیر صورت خواهد گرفت.



شاخص‌ها عبارتند از: الف- مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در بانک‌های اطلاعاتی ISI , PubMed, Scopus. ب- کتب تألیفی. ج- پتنت خارجی. جهت بررسی و امتیاز دهی، ارسال Pdf هر مقاله الزامی است، در غیر اینصورت مقاله قابل بررسی نخواهد بود و تنها به مقالاتی که در حیطه علوم پزشکی باشند امتیاز تعلق می‌گیرد.



متقاضیان می‌توانند تا ۱۰ آبان ماه ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام کنند.

انتهای پیام


10784488
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است