فرهنگی‌هنری 12:14 - 27 دی 1396
داوران سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های سه‌گانه مسابقه تئاتر صحنه‌ای معرفی شدند.

معرفی داوران بخش صحنه‌ای جشنواره‌ی تئاتر فجر

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره، تئاتر بین‌الملل، تئاتر ایران (الف) و تئاترایران (ب) سه بخش مسابقه تئاتر فجر امسال را تشکیل می‌دهند که اسامی داوران هر یک از بخش‌ها به شرح زیر است:

مسابقه تئاتر بین‌الملل

نیکلاوس هلبلینگ از سوئیس، لِمان ایلماز از ترکیه، لوسیا ون‌هِتِرِن از هلند، بهزاد قادری و فاطمه معتمدآریا از ایران در بخش مسابقه بین‌الملل،داوری 18 نمایش را به عهده دارند.

نیکلاس هلبلینگ، کارگردان و دراماتورژ آلمانیمتولد سال 1959 است، نمایش‌هایی مانند «یک رویای شب نیمه تابستان»، «بگو به/ ضحاک»، «بمب‌گذاری»، «سقوط دختر»، «سه تفنگدار» را کارگردانی کرده است. هلبلینگ دراماتورژ تئاتر تالیای هامبورگ و مدرس دراماتورژی و کارگردانی تئاتر در دانشگاه هامبورگ و زوریخ نیز هست.  او که دانش‌آموختة تاریخ و زبان آلمانی از دانشگاه زوریخ است، کارگردان، تهیه‌کننده و عضو تیم نویسندگی بیش از 20 نمایشنامه غیر اقتباسی دارد . هلبلینگ مدیریت تئاترهای دولتی بوخوم، مانهایم، زوریخ، دوسلدورف، فرانکفورت، کلن، اولدنبورگ، هامبورگ، لوبِک، لوتسرن، درسدن، ماینتس، جشنواره سالزبورگ و تئاتر بورگ را در کارنامه خود دارد وعضو موسس تئاتر مستقل و جمعی مِس‌اَندفِبِر زوریخ است.

لمان ایلمازمتولد ترکیه و دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه بوسفوروس و دکترای دراماتورژی و نقد از دانشگاه استانبول است. او که مدیر جشنواره تئاتر IKSV استانبول است، مقالات متعددی درباره تئاتر نوشته است. ایلماز دستیار مدیر مؤسسه فرانسوی استانبول، مدرس مدیریت هنرهای نمایشی دانشگاه بِیکِنت و دپارتمان کنسرواتوری پانتومیم  استانبول نیز هست.

لوسیا ون هِتِرِن، منتقد و مدیر تئاتر متولد 1961 در هلند است. او دانش‌آموخته زبان و ادبیات فرانسه و مطالعات تئاتر، سینما و تلویزیون از دانشگاه‌های اوترخت، اکس-ان-پروونس و پاریس و علوم تئاتر از دانشگاه گرونینگن است. ون هترن عضو هیأت داوران جایزه تئاتر VSCD لوییس‌اند تئودور، هماهنگ‌کننده برنامه‌های کارشناسی‌ارشد بین‌المللی موسسه ACM، مدرس دانشگاه‌های هلسینکی فنلاند، لندن و بولونیا، عضو هیأت مدیره انجمنTheatermaker و Theaterkrant.nl تئاتر، عضو هیأت مدیره بخش هلندی سازمان بین‌المللی منتقدان تئاتر KNT/IATC و نماینده انجمن بین‌المللی منتقدان تئاتر IATC است.

مسابقه تئاتر ایران (الف)

قربانعلی نصرت صابر از تاجیکستان، نادر برهانی‌مرند و محسن علیخانی از ایران، 21 نمایش در بخش مسابقه تئاتر ایران (الف) را داوری خواهد کرد.

قربانعلی نصرت صابرهنرمند تاجیکستانی متولد 1960 است که در رشته بازیگری تئاتر و سینما دانشکده هنرهای زیبا دوشنبه تحصیل کرده است.

او بازیگر و کارگردان آکادمی تئاتر ابوالقاسم لاهوتی است و تدریس بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای میرزا تورسن‌زاده و تألیف کتاب‌های فرخ‌نامه و دردهای پس پرده یک جامی پر از درد را در کارنامه دارد.

مسابقه تئاتر ایران (ب)

منصور براهیمی، حسین مسافرآستانه و شیوا مسعودی از ایران، 22 نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران (ب) را به عهده دارند.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام 


9641708
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است