علمی فناوری 16:30 - 03 خرداد 1394
باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛
باشگاه خبرنگاران چیدمان خانه در فصل گرما
فصل بهار و تابستان فرصت مناسبی است تا با تغییر فضای دکوراسیون، روحیه‌ای متفاوت را به ساکنین منزل هدیه کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محبوب‌ترین و متناسب‌ترین ترکیب رنگی برای فصل بهار ترکیب قهوه‌ای و سبز است، ترکیب رنگی که در طبیعت نیز به وفور دیده می‌شود. این ترکیب رنگ در دکوراسیون منازل لطافت و آرامش بهار را تداعی می‌کند که هدفش روشن کردن فضای اتاق خواب است. سبز و قهوه‌ای هر دو از رنگ‌های کاملا طبیعی هستند و در طیف‌های روشن خود می توانند فضای اتاق را روشن و دلباز کنند و به دلیل اینکه به مقدار زیادی تداعی کننده طبیعت زیباست می‌توانند بسیار تسکین دهنده و آرام بخش باشند.


علیرضا اوستی متخصص طراحی داخلی در این باره می‌گوید: ترکیب رنگی سبز و قهوه‌ای در چیدمان به سبک مدرن می‌تواند بسیار زیبا و متناسب جلوه کند. برای مدرن کردن طراحی داخلی خانه‌ها سادگی و استفاده از عناصر فلزی و براق دو اصل ضروری است. برای جذاب تر شدن چیدمان مدرن با ترکیب رنگی سبز و قهوه‌ای خود الگوها و طرح های متنوع از قبیل طرح های راه راه، ساده و گلدار را با هم ترکیب کنید و برای این کار نیز از طبیعت الهام بگیرید و جلوه طراحی منزل خود را بیشتر به طبیعت نزدیک کنید. ترکیب الگوهای مختلف در کنار ترکیب رنگی سبز و قهوه ای می تواند بسیار زیبا و خوشایند جلوه کند.


طراحی مناسب آسایش به ارمغان می‌آورد
در تابستان می‌توان با تغییرات کوچک در فضای اتاق خواب، آرامش و آسایش بیشتری برقرار کرد. شیوه طراحی و چیدمان اتاق خواب در هر فصلی باید به گونه‌ای باشد که آرامش شما را فراهم سازد، شاید با کوچک‌ترین اشتباه در چیدمان این فضا، آسایش و راحتی از شما سلب شود.


تغییری در چیدمان مبلمان
اگر مبلمان خانه تان به گونه‌ای چیده شده است که حول محور شومینه قرار گرفته، بهتر است به سمت دیگری آن را بچینید. برای مثال جایی قرار دهید که دور از نمای شومینه قرار گیرد، مثلا به سمتی که روبه منظره حیاط باشد. اگر فضای کافی برای این کار ندارید، بهتر است که شومینه را تمیز کرده و داخل آن گلهای خشک قرار دهید.


فضایی روشن خلق کنید
بهتر است با آغاز فصل بهار، روکش مبلمان، پرده‌ها و آن دسته از پارچه‌هایی را که بافت ضخیم (مانند: پشم، مخمل و…) دارند، تغییر دهید و از بافت‌های نازک و به رنگ روشن استفاده کنید تا فضایی بهاری و روشن خلق شود. استفاده از بافت‌هایی به رنگ روشن و با طرح‌های گلدار در این فصل بسیار مناسب است. پرده‌ها، روکش مبلمان و رومیزی‌ها را از بافت‌های بسیار نازک انتخاب کنید تا فضای وسیع و روشنی به وجود آورید.


تجدید نظر در چیدمان وسایل تزئینی
با تغییر رنگ عناصر چیدمان تیره‌ای مانند وسایل تزئینی، روکش مبلمان و بافت پارچه‌ای پرده‌ها، می‌توانید فضایی کاملا شاد و بهاری به وجود آورید. با اضافه کردن بافت‌های طرح‌دار و روشن مانند استفاده از کوسن‌هایی با رنگ روشن و شاد، استفاده از گلدان‌های شیشه‌ای و کریستال و استفاده از وسایل تزئینی که رنگی روشن دارند، می‌توانید فضایی مناسب با فصل بهار را به وجود آورید. 


بهار فصل تازگی است
همه، بهار را فصل تازگی و شکفتن می‌دانند پس بهتر است ما هم از این تازگی در خانه خود بهره‌مند شویم. برای این کار سراغ وسایل قدیمی خانه بروید؛ آنهایی که استفاده چندانی ندارد و عمدتا خراب و از کار افتاده شده است. اگر بیشتر به این وسایل دقت کنید متوجه می‌شوید که هرگز در طول چند سال گذشته از آنها استفاده نکرده‌اید؛ پس بهتر است آنها را کنار بگذارید. پس از این کار نوبت تزیینی‌های قدیمی خانه است. اگر خوب به آنها نگاه کنید و یا از دیگران نظر بخواهید متوجه می‌شوید که تعدادی از آنها سالهاست که زیبایی خود را از دست داده‌اند اما شما فقط به روال سالهای گذشته آنها را در گوشه‌ای از خانه قرار داده‌اید. شاید این فصل زمان مناسبی باشد تا این گونه وسایل را از گوشه و کنار خانه دور کنید.


اگر رنگ آمیزی میزهای قدیمی هم برای شما سخت است میتوانید از رومیزی‌های بلند کمک بگیرید تا کاملا میز را بپوشاند. شاید دست زدن به این کار از نظر شما کمی نگران کننده باشد اما مطمئن باشید پس از انجام، از نتیجه آن راضی خواهید بود. استفاده از رنگ‌های شاد و تند در این فصل، حال و هوایی دیگری را به خانه منتقل می‌کند.


گزارشی از علی حسنی








انتهای پیام/



6434917
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است