اقتصادی 00:52 - 31 شهریور 1393
جنگل‌های شمال کالیفرنیا همچنان در آتش می‌سوزد و امکان گسترش آن در صورت وزش باد وجود دارد و 3000 نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک منازل خود شده‌اند.

جنگل‌های کالیفرنیا همچنان در آتش/ تخلیه 3000 نفر از ساکنان منطقه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از آسوشیتدپرس، به دنبال آتش‌سوزی مهیب در شمال کالیفرنیا که هنوز در حال گسترش است، حدود 3 هزار نفر از ساکنان مجبور به ترک منازل خود در شمال این ایالت شدند.

به گفته مایک مک‌میلیان سخنگوی آتش‌نشانی، گروه‌های مسئول در حال حاضر در تلاشند تا میزان خسارات ناشی از این آتش‌سوزی را ارزیابی کنند. شرایط خطرناک موجود، امکان تشخیص رقم دقیق خسارات را برای مقامات غیرممکن ساخته است.

به نوشته این گزارش، آتش‌سوزی در 60 مایلی شرق ساکرامنتو (مرکز ایالت کالیفرنیا) آغاز شده است و تا بیش از 128 مایل مکعب گسترش یافته است.

بر اساس گزارشات مقامات، در حال حاضر، تنها 10 درصد این آتش‌سوزی مهار شده است. بیش از 5 هزار آتش‌نشان در حال حاضر به آتش‌نشانان کالیفرنیا کمک می‌کنند.

مک‌میلیان افزود، هرچند پیشرفت‌هایی صورت گرفته است اما سرعت آن بسیار کند است.

در ادامه این گزارش آمده است، تنها 100 نفر از افرادی که منازل خود را ترک کرده‌اند اجازه یافته‌اند تا دوباره به خانه‌های خود بازگردند و 2700 نفر باقی مانده همچنان اجازه ورود ندارند.

احتمال وزش بادهای احتمالی نیز آتش‌نشانان را نگران کرده است بطوریکه از انتشار این آتش‌سوزی از شمال به جنوب بیم دارند.

به گفته یک سخنگوی دیگر آتش‌نشانی، اگر باد شروع به وزش کند، منطقه جدیدی به مناطق آتش سوزی اضافه خواهد شد.


4766587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است