فرهنگی‌هنری 19:18 - 29 فروردین 1394
در نشست نقد و بررسی «رخ دیوانه» مطرح شد:
کارگردان «رخ دیوانه» گفت: طیف‌های مختلف جامعه در این فیلم نقاط اشتراک خود را پیدا می‌کنند، در این صورت است که جامعه ما می‌تواند حرکت رو به جلو داشته باشد.

طیف‌های مختلف به تماشای این فیلم می‌روند؟

به گزارش ایسنا، در ابتدای نشستی که شامگاه گذشته 28 فروردین ماه در پردیس «چهارسو» برگزار شد، ابوالحسن داوودی کارگردان «رخ دیوانه» گفت:من معتقدم سازنده فیلم نباید خیلی درباره اثرش صحبت کند، قطعا نظر شما برای من محترم است و می‌خواهم بیشتر شنوده باشم.

سحر عصر آزاد منتقد سینما در ادامه بیان کرد:این فیلم از منظر فیلمنامه‌نویسی قابل بحث است،البته ویژگیهای «رخ دیوانه» محدود به فیلمنامه نیست. بلکه مجموعه کاملی است که همه جلوه‌ها و تخصص‌ها در کنار هم قرار دارند و آن را جذاب و دوست داشتنی کرده‌اند. این فیلم جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبین را در جشنواره فجر دریافت کرد و این ارزش‌گذاری برای هر اثری اهمیت دارد.

دکتر سلطانی‌فر رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه هم در این نشست، گفت:«رخ دیوانه» فیلم بسیار متفاوت، جسورانه و کم نظیر است. اما باید بدانیم که همه به دنبال این هستند که با شبکه‌های اجتماعی مقابله کنند و آنها را باعث بهم ریختن بنیان خانواده می‌دانند. اما به عقیده من فضای مجازی چیزی به غیر از فضای واقعی نیست، خیلی‌ها به دنبال این موضوع هستند که فضای مجازی را مجاز ندانند، اما این فضا برداشتی از آن چیزی است که در جامعه ما وجود دارد.

وی تاکید کرد: به عقیده من شبکه‌های اجتماعی مجازی نیستند و بیشتر واقعیند و ما به هیچ وجه از تاثیر آنها نمی‌توانیم اجتناب کنیم و نمی‌شود با آنها مقابله کرد. اینکه ما مدام عنوان کنیم که چنین فضاهایی باعث خشونت می‌شود و درباره پیامدهای آن صحبت کنیم یک اشتباه بزرگ است. ما باید نگاهمان را تغییر دهیم. در حالیکه باید دانش‌مان را درباره شبکه‌های اجتماعی بالا ببریم.

داوودی افزود:در «رخ دیوانه» ابزار و رسانه‌ها وسیله‌ای برای پیشبرد قصه هستند، شما اگر با دید جامعه شناسانه نگاه کنید، متوجه می‌شوید که ابزار ممکن است خوب باشد اما در یک شرایط و فضای نامناسب بر عکس عمل می‌کنند. وقتی ابزار حد و مرز ندارند، ممکن است تاثیر مخربی هم در جامعه بگذارد. ما باید ببینیم که چه فضایی باعث شده که وجوه بد رسانه مجازی در جامعه ما بیشتر شکل بگیرد.

بنا بر این گزارش، ابوالحسن داودی در بخش دیگری از این نشست،گفت:در گفتگویی که با یکی از خبرگزاریها داشتم، آنها این فیلم را یک پدیده دانستند که توانسته نظر دو طیف در جامعه را جلب کند. من فکر می‌کنم این دو طیف در فیلم نقاط اشتراک خود را پیدا می کنند.

دکتر خطیبی افزود:به عقیده من «رخ دیوانه» مسئله مهمی را به تصویر می‌کشد آن هم قضاوت نکردن است. فیلم تلاش می‌کند کنجکاویهای جامعه امروز را نشان دهد. به عقیده من بهترین جایزه برای این فیلم، سیمرغ تماشاگران بوده که دریافت کرده است.

امیر جدیدی بازیگر «رخ دیوانه» در ادامه بیان کرد:«رخ دیوانه» یک شوخ عادی را نشان می‌دهد که پایانش به چنین ماجرایی ختم می‌شود. من سیر این قصه برایم از ابتدا جذاب بود.

ساعد سهیلی افزود:حضورم در این فیلم برایم افتخار بود. فیلمنامه «رخ دیوانه» چهارچوب بسیار خوبی داشت به همین دلیل خودم از همان ابتدا با متن ارتباط برقرار کردم.

سلطانی‌فر با اشاره به نقش رسانه‌ها در ادامه این نشست، گفت:متاسفانه ما همیشه ایجاد همه بحران‌ها را به گردن رسانه می‌اندازیم. ابتدا و انتهای این فیلم هم با رسانه‌ها بسته می‌شود، «رخ دیوانه» اثری قابل تحسین است اما نباید این مرغ عروسی و عزا را همه جا سرش ببریم.

به گزارش ایسنا،در جلسه نمایش این فیلم در کنار مخاطبین و علاقه‌مندان، هنرمندانی همچون علیرضا داودنژاد، طناز طباطبایی، محمدرضا هنرمند، اشکان خطیبی و... حضور داشتند.

انتهای پیام


6219625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است