گوناگون 16:56 - 03 اردیبهشت 1396
رئیس قوه قضائیه گفت: مسئله امنیت در کشور نیاز اساسی است و همانند برخی نیازهای اساسی دیگر بدون آن زندگی برای مردم آسان نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان ناجا به بحث امنیت اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی از لحاظ قانون ارتباط تنگاتنگی با قوه قضائیه دارد و در واقع برحسب قانون ضابط قوه قضائیه است و پرسنل نیروی انتظامی در این ضابطه تحت تعلیمات دادستانی عمل کرده و دستورات را اجرا می‌کنند.



وی ادامه داد: تفاهم بین دو دستگاه موجب ارتقای سطح امنیت و تأثیرگذاری بیشتر خواهد شد.



رئیس قوه قضائیه گفت: امروزه نیروی انتظامی در شهرها، جاده‌ها و مرزها استقرار دارد و این موجب امنیت مردم است که البته بخشی از امنیت برعهده نیروی انتظامی و بخشی دیگر برعهده نیروهای دیگر اعم از امنیتی است که در واقع این امنیت امروز ما، امنیتی مثال زدنی است.



آیت الله آملی لاریجانی افزود: امنیت ما امروزه توسط دشمنان مورد تهدید است و دشمنان برای ایجاد ناامنی تلاش می‌کنند اما به فضل و تلاش نیروی انتظامی، قوه قضائیه و دادستان‌ها در شهرها و استان‌ها امروزه امنیت کشور یک استقرار استمراری دارد که مثال زدنی است.

وی گفت: امروزه این امنیت پایدار قابل توجه و در آرامش مردم اثرگذار است.



رئیس قوه قضائیه افزود : خدمت به مردم از جهات مختلف مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است که با معماری حضرت امام راحل بنا شد.

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد: مردم سالاری دینی یک نظامی مبتنی بر آراء مردم در چارچوب ارزش‌های الهی است و این مشخصه، جمهوری اسلامی را از دیگر نظام‌های سیاسی دنیا جدا می کند بویژه که نظام‌های سیاسی غربی امروزه با چالش مواجه هستند و در مقام نظر نتوانسته‌اند پارادوکس‌هایی را حل کنند.



رئیس قوه قضائیه گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران آراء مردم تعیین کننده است که البته این آراء در چارچوب ارزش‌های الهی است.

رئیس قوه قضائیه افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی که سند حیات و تولد یک نظام است در اصل دوم آن تاکید شده که این نظام مبتنی بر توحید، عدل و عدالت است و یک چنین حکومتی که اساسش بر توحید است مسلماً خدمت و تلاش کردن در چنین حکومتی فرق می‌کند.



آیت الله آملی لاریجانی گفت: شما در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدید که اخلاق و ارزش‌های معنوی تنها چیزی بود که در آنجا قربانی شد.

وی افزود: وقتی بافت یک نظام بر ارزش‌های الهی استوار باشد خدمت کردن در آن از جهات مختلف عبادت است.

آملی لاریجانی ادامه داد: ما اگر در این نظام تلاش و خدمت کنیم دو عنوان دارد یکی خدمت به استقرار استمرار جمهوری اسلامی است که خود عبادت است و دیگری خدمت به مردم است که خود این نیز بزرگترین عبادت است بنابراین بین شما (نیروی انتظامی) و آن نیروی نظامی آمریکایی که فرمان می‌دهند تا هر نوع جنایتی را مرتکب شوند تفاوت است.



رئیس قوه قضائیه گفت: شما نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران هستید و ارکان عمل شما عبادی است و شما افراد متدینی هستید که در مسیر تعامل به سوی حق قدم برمی‌دارید که البته اگر در گوشه کنار سهل انگاری مشاهده می‌شود کوتاهی از خود ماست.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پیشرو بودن ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: دنیا به جای کمک به ایران در این زمینه به تشکر خشک و خالی بسنده کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است پس از حضور اشغالگران در این کشور تولید آن به چند برابر رسیده است و جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با آن هزینه‌های زیادی متحمل شده اما با این وجود همچنان ایستاده و به مبارزه با آن پرداخته است.



وی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در این زمینه تاکید کرد: اگر این زحمات نبود مواد مخدر کل کشور را گرفته بود اگر چه از وضع موجود هم راضی نیستیم اما اگر این مجاهدت‌ها هم نبود کشور از دست می‌رفت.



رئیس دستگاه قضا با یادآوری وظایف قانونی نیروی انتظامی بر اساس قانون گفت: اگر همه ما وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده در چارچوب اعتقادات الهی انجام دهیم رضایت خدا و خلق را در پی خواهد داشت.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: نیروی انتظامی وظیفه اش تامین آسایش عمومی و فردی، نگهبان و پاسدار دستاوردهای جمهوری اسلامی در مبارزه با خاطیان و برقراری نظم و امنیت برای جامعه است.



رئیس قوه قضاییه گفت: نیروی انتظامی هر قدمی را برای حفظ امنیت بر می‌دارد، عبادت محسوب می‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نیروی انتظامی با تلاش خود، امنیت را برای مردم به ارمغان آورده است افزود: امنیت امروز کشور به استقرار رسیده، این در حالی است که کشورهای منطقه در وضع بدی قرار دارند.

وی در ادامه به وضع حاکم بر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: بسیاری از دشمنان اسلام، امروز آتش در منطقه را شعله‌ور می‌کنند و این در حالی است که امنیت در نظام اسلامی ما مثال زدنی است .

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نظام اسلامی بستر را برای تعالی افراد، فراهم می‌کند افزود : نفس کمک به نظام جمهوری اسلامی عبادت است، این را زمانی می‌فهمیم که شعارهای این نظام و ارکان نظری‌اش را مورد توجه قرار دهیم .

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی در عمل (از ابتدا) از همه کشورهای مستضعف حمایت کرده و همین خط و مسیر دفاع از مظلومان را حفظ کرده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حمایت از مظلومان جهان، شعار واحد نظام اسلامی ایران بوده است افزود : این خطر و مسیر عوض نشده است اما همین حکومت‌های منطقه و سعودی‌های منحط را ببینید که چقدر ادعای ادامه راه پیامبر گرامی اسلام را داشتند اما در عمل با یک نگاه تفکیری، خلاف آن عمل می‌کنند و مسیر رژیم صهیونیستی را ادامه می دهند که قبلا به صورت پنهانی بود اما اکنون آشکارا اعلام می کنند بطوری که اخیرا (مقامات رژیم صهیونیستی)اعلام کرده اند ما بهترین ارتباط را با رژیم سعودی داریم.

وی گفت : این در حالی است که جمهوری اسلامی تا هر مقدار که توانایی داشته است در تحقق این اهداف والا به مردم منطقه کمک کرده است.

آملی لاریجانی در ادامه با بیان اینکه هر گونه خدمت به نظام و تلاش نیروی انتظامی در کشور نوعی عبادت محسوب می‌شود گفت: کمک به این نظام کمک به ارزش‌های اخلاقی است و کار نیروی انتظامی در حفظ امنیت کشور، اهتمام به اصل امور مسلمین است.

وی با بیان اینکه خدمت به همنوع ، مومنین و خدمت به مردم ثواب بسیاری دارد ادامه داد: در روایات آمده است که اگر کسی به امور مسلمین اهتمام نورزد، مسلمان نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: نیروی انتظامی هر قدمی را برای حفظ امنیت بر می دارد،عبادت محسوب می‌شود چرا که عبادت تنها نماز و روزه نیست.


9036716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است