استانی 08:34 - 06 مرداد 1393
نماینده مردم دشتی در مجلس خبر داد
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس از اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار توسط بانک ملی به کارخانه سیمان مند دشتی خبر داد.

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار به کارخانه سیمان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی صبح امروز در حاشیه دیدار با مسئولان دانشگاه فرهنگیان دشتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان یکی از نیازمندی‌های دشتی بود که باید ما زودتر از اینها پیگیری می‌کردیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل بودجه‌ای نسبت به دانشگاه  فرهنگیان در دشتی نخواهیم داشت و به‌دنبال این هستیم تا یکی از شعبه‌های دانشگاه خلیج فارس را نیز در دشتی راه‌اندازی کنیم و کارهای اولیه  آن نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در دشتی و تنگستان انجام شده است زمانی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شدم  یک مرکز آموزش عالی در شهرستان دشتی وجود نداشت در حالی که امروز شاهد راه‌اندازی چهارمین مرکز آموزش عالی در دشتی هستیم و در آینده  پردیس، پارک و دانشگاه خلیج فارس نیز در دشتی راه‌اندازی خواهد شد.

پورفاطمی تصریح کرد: امروز وحدت و همدلی که بین ائمه جمعه شهرستان، فرماندار، شوراها، شهرداری‌ها، فرهنگیان، نماینده مردم در مجلس و همه دلسوزان شهرستان وجود دارد موجب رفع مشکلات منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کارخانه‌های سیمان در تمام کشور به دلیل مسائل اقتصادی در حال  تعطیل  شدن هستند اما با پیگیری‌هایی که انجام شد دو سفر به اتفاق فرماندار دشتی به تهران داشتیم و امام جمعه خورموج نیز در خطبه‌های نماز جمعه به آن پرداختند و دوستانی که آن را پیگیری کردند در هفته گذشته موفق شدیم مبلغ 50 میلیارد تومان بودجه از بانک ملی دریافت کنیم.

پورفاطمی اضافه کرد: با توجه به میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال در سال 2022 نیاز است تا سیمان مند دشتی را به کشور قطر صادر کنیم که با راه‌اندازی فازهای کارخانه مند دشتی سال آیند 600 نفر نیروی انسانی در این  کارخانه جذب کار خواهند شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه در حال حاضر سیمان آزمایشی را تولید می‌کند و با تخصیص این اعتبار کارخانه به طور کامل راه‌اندازی و وارد مدار تولید خواهد شد و در چند ماه آینده چندین نفر از شهرستان جذب کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در تمام سطوح نیاز است، تاکید کرد: به اندازه اعتبار تملک دارایی‌های سالیانه شهرستان دشتی اعتبارات ملی را جذب کرده‌ایم و با وجود اینکه اعتبارات تملک دارایی شهرستان دشتی مبلغ 30 میلیارد تومان بوده ما مبلغ 31 میلیارد تومان اعتبارات ملی را جذب کرده‌ایم و این نشان از وحدت همه مسئولان در شهرستان است.

پورفاطمی گفت: به دنبال این هستیم تا بیمارستان زینبیه خورموج را به عنوان بیمارستان معین پارس شمالی و جنوبی ارتقاء دهیم و این موضوع پیشنهاد داده شده و در حال پیگیری جدی آن هستیم.

وی گفت: در سال جاری وضعیت بودجه‌ای نسبت به هشت سال گذشته خیلی بهتر بوده است و 15 درصد بودجه استان ابلاغ شده است.


4344261
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است