استانی 21:18 - 09 فروردین 1394
مدیرکل حمل و نقل و پایانه اردبیل:
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 873 هزار و 550 نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند.

873 هزار مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کردند / 96 درصد ترددکنندگان مسافران خارجی بودند

عبدالحسین علی‌اکبری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 873 هزار و 550 نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند؛ این آمار در حالی است که از این تعداد مسافر ترددکننده 37 هزار و 564 نفر ایرانی و 835 هزار و 950 نفر خارجی بودند که 4 درصد مسافر ایرانی و 96 درصد مسافر خارجی را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: از این تعداد مسافر ترددکننده 169 هزار و 516 نفر مسافر با وسایط نقلیه اعم از اتوبوس مینی‌بوس و سواری و 703 هزار و 989 نفر نیز با پای پیاده در این مدت تردد کردند.

علی‌اکبری میزان حمل و نقل داخلی کالا را بیش از 2 میلیون و 897 تن و حمل و نقل داخلی مسافر را نیز 295 هزار تن اعلام کرد و گفت: واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار در این مدت 423 تن و صادرات کالا نیز 6 هزار و 42 تن بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل مجموع تردد خودروها را از طریق مرز بیله‌سوار 873 هزار دستگاه اعم از ایرانی وخارجی توصیف کرد و افزود: با راه‌اندازی پایانه مرزی بیله‌سوار سعی کردیم تا خدمات ارائه شده به همطونان به شکل مطلوب و کیفی اتفاق بیفتد.

علی‌اکبری در مورد مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی در استان اردبیل بیان کرد: 9 مجتمع در محورهای نمین، اردبیل، بیله‌سوار، مشگین‌شهر و سرچم در حال بهره‌برداری است و هفت مجتمع نیز در محورهای استان در حال ساخت است.

این مسئول تصریح کرد: موافقت اصولی صادر شده در این زمینه هشت مورد است که امیدواریم با احداث آنها زمینه برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان فراهم آید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل از فعالیت مرکز مدیریت راه‌ها نیز با تجهیز جاده‌ها به سامانه‌های هوشمند یادآور شد و گفت: در حال حاضر در هفت نقطه از محورهای استان اردبیل شامل اردبیل ـ پارس‌آباد و یک نقطه در محل ورودی سرعین سامانه ثبت تخلفات سرعت و پلاک‌خوانی نصب شده است.

علی‌اکبری در پایان سخنان خود نصب 42 دستگاه ترددشمار آنلاین در 21 نقطه از محورهای مواصلاتی استان را یادآور شد و اظهار کرد: با ارسال مدارک مرکز به سایر دستگاه‌ها تلاشمان بر این است تا بتوانیم ایمنی بیشتر را در ترددها و سفرها با ارائه گزارش‌هایی دقیق و منسجم شاهد باشیم تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.


6111888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است