بین‌الملل 08:52 - 07 خرداد 1397
سفیر سابق انگلیس در بحرین ضمن اشاره به واکنش‌های مثبت پس از استعفایش از سمت مشاور خاندان حاکم بحرین گفت، بحرین از زمان آغاز اعتراضات در سال ۲۰۱۱ تقریبا مستعمره عربستان و آمریکا شده است.

سفیر سابق انگلیس: بحرین تقریبا مستعمره عربستان و آمریکا شده است

به گزارش ایسنا، پیتر فورد، سفیر سابق انگلیس در بحرین در مصاحبه‌ای با شبکه المیادین اظهار داشت: پس از آنکه در اعتراض به اظهارات خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین و حمایت این کشور از اسرائیل در رخدادهای اخیر بلندی‌های جولان از سمت خود به عنوان مشاور خاندان حاکم بحرین استعفا کردم، با واکنش‌های مثبتی روبرو شدم.

بن احمد پس از اتفاقات جولان مدعی شد، "تا زمانی که ایران موجب مختل شدن اوضاع کنونی در منطقه می‌شود هر "کشوری" در منطقه از جمله اسرائیل حق دارد برای از بین بردن منبع خطر از خود دفاع کند".

فورد در ادامه گفت: رسانه‌های بحرینی در برابر این مساله سکوت مطلق اختیار کردند و مسؤولان وزارت خارجه انگلیس نیز از استعفای من خرسند نیستند.

سفیر سابق انگلیس در بحرین بار دیگر هشدار داد: بحرین در صورت آغاز درگیری‌های گسترده میان اسرائیل از یک سو و لبنان، سوریه و ایران از سوی دیگر بیش از هر منطقه دیگری در معرض خطر قرار خواهد داشت و این به دلیل نزدیکی این کشور به ایران و نیز شرایط بی‌ثبات داخلی بحرین است.

این مسؤول سابق انگلیس افزود: من خالد بن احمد را از مدت‌ها پیش می‌شناسم او مرد خوبی است و به همین دلیل از اظهارات او تعجب کردم. اخیرا متوجه تحرکات تدریجی بحرین (آل خلیفه) علیه مساله فلسطین شدم. متاسفانه به نظر می‌رسد که بحرین تقریبا مستعمره‌ای برای عربستان و آمریکا شده است.

وی ادامه داد: از اعتراضات سال ۲۰۱۱ در بحرین شاهد تسلیم خاندان حاکم بحرین در برابر عربستان بوده‌ایم زیرا این خاندان ترسیده‌اند و همین علت نزدیکی موضع‌گیری‌هایش به موضع‌گیری‌های آمریکا و اسرائیل علیه ایران است.

فورد که مدت سه سال به عنوان سفیر انگلیس در سوریه فعالیت داشت، دستاوردهای دولت سوریه و پیشرفت این کشور در اجرای اصلاحات در سایه ریاست‌جمهوری بشار اسد را ستود.

وی پس از آغاز درگیری‌ها در سوریه در سال ۲۰۰۱ ابراز ناامیدی کرده و گفت: این جنگ از همان روز اولش با هدف دخالت در امور سوریه آغاز شد.

وی برخی اتهامات که از سوی رسانه‌ها مبنی بر دریافت مبالغی از دولت سوریه از طریق جمعیت سوریه-انگلیس به او زده می‌شود را تکذیب کرد و گفت: جمعیت سوریه - انگلیس نمی‌تواند به دلایل سیاسی فعالیت‌هایی در داخل انگلیس داشته باشد و من هیچ‌گونه وجهی را از دولت سوریه یا هر طرف سوری دیگری دریافت نکرده‌ام.

انتهای پیام


9792895
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است