استانی 15:09 - 02 تیر 1397
معاون اقتصادی استانداری اعلام کرد:
معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون مجوز احداث 3000 مگاوات نیروگاه بادی در استان صادر شده که یک هزار مگاوات آن وارد فاز اجرایی شده است.

صدور مجوز احداث 3000 مگاوات نیروگاه بادی در قزوین

به گزارش ایسنا، منوچهر حبیبی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ساخت نیروگاه بادی در استان قزوین با جدیت پیگیری می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های طبیعی این بخش به‌خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در سه ماه آینده ۱۰۰ مگاوات نیروگاه برق بادی در استان راه‌اندازی خواهد شد و از واحدهای صنعتی انتظار داریم با استقبال از این طرح نسبت به ساخت نیروگاه مستقل و فروش تضمینی آن به دولت اقدام کنند.



معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: در استان قزوین مجوز ایجاد 3000 مگاوات انرژی بادی صادر شده که هزار مگاوات وارد فاز اجرایی شده است.



وی اضافه کرد: ۱۱ مجوز نیروگاه انرژی بادی در کشور صادر شده که یک مورد در شهرستان بوئین‌زهرا به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات است که زمین لازم تأمین‌شده که می‌تواند نیازهای منطقه را تأمین کند.



حبیبی تصریح کرد: در خصوص بندر خشک هم لازم است کارگروهی به دبیری راه و شهرسازی و مشارکت اتاق بازرگانی تشکیل شود تا کارها شتاب گیرد و در این زمینه مشارکت و دیدگاه بخش خصوصی ضروری است.

بندر خشک بر اساس سند آمایش است



حبیبی گفت: در ایجاد بندر خشک که از اولویت‌های مهم اقتصادی استان است باید بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی ورود کند و تصمیم لازم گرفته شود.



وی اضافه کرد: ایجاد بندر خشک می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند و باید از توانمندی و ظرفیت اتاق بازرگانی به‌خوبی استفاده شود.



معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: ایجاد بندر خشک کاملاً بر اساس سند آمایش سرزمین تهیه‌شده و می‌تواند به اشتغال پایدار استان کمک کند.



انتهای پیام


9819707
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است