فرهنگی‌هنری 11:35 - 29 شهریور 1396
در پاسخ به درخواست حزب کمونیست روسیه، وزرات فرهنگ این کشور قصد دارد فیلم «مرگ استالین» را بررسی کند تا ببیند آیا این فیلم می‌تواند در این کشور به نمایش درآید یا باید پخش آن ممنوع شود.

حزب کمونیست روسیه خواستار منع نمایش فیلم «مرگ استالین» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، حزب کمونیست روسیه که دومین حزب بزرگ پارلمان این کشور است، درخواست کرده تا فیلم «مرگ استالین» ساخته آرماندو لانوچی در این کشور ممنوع شود چراکه از رهبر سابق فقید این کشور به عنوان دیکتاتور یاد شده است.

سخنگوی این حزب اظهار امیدواری کرده تا وزیر فرهنگ که مسئولیت صدور مجوز برای پخش همه فیلم‌ها در اختیار اوست، مجوز اکران این فیلم در روسیه را صادر نکند.

سخنگوی حزب کمونیست از این فیلم به عنوان شکل دیگری از جنگ روانشناختی یاد کرده که علیه روسیه و برای بی‌اعتبار کردن رهبران این کشوردر جریان است.

وزارت فرهنگ گفته است این فیلم را بررسی خواهد کرد تا ببیند می‌تواند در روسیه به نمایش درآید یا خیر.

گفته شده این فیلم به اندازه «ماتیلدا» تحریک آمیز است. «ماتیلدا» فیلمی است که هنوز اکران نشده و درباره آخرین سزار روسیه ساخته شده و رابطه وی با ماتیلدا کرزسینسکا را که رقصنده باله بود در مرکز توجه قرار داده است. این فیلم به تازگی موجب جنجال‌های بزرگی در این کشور شد. معترضان به نمایش این فیلم یک سینما و اتومبیل روبه روی آن را در مخالفت با فیلم به آتش کشیدند.

سخنگوی کرملین هم گفته اطلاعی درباره فیلم «مرگ استالین» ندارد و او به وزارت فرهنگ اعتماد دارد و می‌داند تصمیمی مسئولانه در این باره اتخاذ خواهد شد.

فیلم «مرگ استالین» که هفته پیش نخستین اکران جهانی‌اش را در جشنواره فیلم تورنتو  تجربه کرد یک فیلم کمدی سیاه درباره کرملین و مساله جانشینی استالین پس از مرگ وی است.

در این فیلم استیو بوشمی در نقش نیکیتا خورشچف بازی کرده که جانشین استالین شد و مایکل پالین نیز در نقش ویاچسلاو مولوتف از دیپلمات‌های برجسته شوروی ظاهر شده است.

ولگا توزیع کننده‌ای است که امتیاز پخش این فیلم در روسیه را خریداری کرده اما هنوز زمان اکران آن را اعلام نکرده است.


9427690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است