فرهنگی‌هنری 10:52 - 02 مرداد 1396
در برنامه «شابک» مطرح شد
نویسنده و روزنامه‌نگار حوزه دفاع مقدس گفت: نوشتن به منظور تالیف کتاب برای من جذاب‌تر است چرا که بر روی مطالب عمیق‌تر می‌شوم .

صمدی: نوشتن کتاب برایم جذاب‌تر از روزنامه‌نگاری است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی صمدی نویسنده و روزنامه‌نگار حوزه دفاع مقدس با حضور در برنامه تلویزیونی «شابک» در خصوص تفاوت تالیف کتاب و روزنامه‌نگاری گفت: نوشتن به منظور تالیف کتاب برای من جذاب‌تر است چرا که بر روی مطالب عمیق‌تر می‌شوم در صورتی که روزنامه‌نگاری بخاطر سرعتی که لازم دارد دچار نوعی سطحی نگری است.

وی ادامه داد: معمولا از صبح تا زمان خواب درگیر سوژه‌ها هستم و سوژه خودش به سراغم می‌آید و من تا به حال به دنبال سوژه‌ای نگشته‌ام بلکه در مسیرتحقیقات یا بصورت عادی در مصاحبه‌ها و گفتگوها به سوژه‌هایی برمی‌خورم و اگر آن سوژه از نظر منابع قابلیت پردازش داشته باشد و اگر خود من توانمندی پردازش آن را داشته باشم کار نوشتن را آغاز می‌کنم.

صمدی در ارتباط با لازمه اولیه نگارش یک کتاب عنوان کرد: یک سوژه‌ای درباره تاریخ یکی از حرکت‌های مقاومت در منطقه در ذهنم هست که مدت‌هاست در ذهنم بال و پر گرفته و چهارچوب اولیه‌اش را هم در ذهنم بسته‌ام اما هنوز جسارت اولیه برای نگارش آن را بدست نیاورده‌ام. هر سوژه‌ای یک جسارت و اعتماد بنفس اولیه برای شروع نوشتن لازم دارد و برخی این جسارت را ذاتا دارند اما امثال من باید کمی تامل کنیم و انرژی‌مان را متمرکز کنیم.

این نویسنده در معرفی برخی آثار خود بیان کرد: «تکرار یک تنهایی»، «او یک ملت بود» پژوهشی درباره شهید بهشتی، «روی خط آتش» تاریخ نگاری درباره مقاومت فلسطین و «مردان رستگار» که از آخرین کارهایم است.

صمدی با اشاره به یکی از آثار خود خاطرنشان کرد: کتاب «او یک ملت بود» یک معرفی خیلی امروزی از شهید بهشتی است که سعی کرده‌ام کسی که این کتاب را می‌خواند جمع بندی کاملی از این شهید داشته باشد بدون اینکه درگیر پیچیدگی‌های دشوار و سخت شخصیتی ایشان شود و خودم این کتاب را دوست دارم و به مخاطبان پبشنهاد می‌کنم این کتاب را مطالعه کنند.

گفتنی است معرفی و متن خوانی کتاب «شش دفتر» سروده محسن پزشکیان از دیگر بخش‌های برنامه شابک بود.


9288539
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است