استانی 15:35 - 23 مرداد 1399

شبانه روزی شدن درمانگاه رازمیان نیازمند تصمیم و عزم استانی است

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نامدار در جلسه شورای اداری بخش رودبار الموت غربی که ظهر پنجشنبه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سلامت در شش سال گذشته کارهای خوبی در منطقه انجام شده و در منطقه الموت غربی با جمعیت مصوب ۹۱۷۱ نفر در سال قبل بیش از ۱۲۱ نوع خدمت داده شده که ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد ویزیت. ۴۲ هزار و ۴۵۲ خدمت انجام شد.

نامدار تصریح کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت الموت غربی توسط مراکز بهداشتی غربالگری شدند در حوزه خدمات رسانی در مناطق کم برخوردار و تلاش سیستم این است که خدمت با بهترین کیفیت به همه داده شود و عدالت در خدمات رعایت شود.

وی بیان کرد: گاهی این عدالت فقط ساخت درمانگاه نیست و راه اندازی یک اورژانس هوایی گامی در تحقق این امر دارد.

نامدار تصریح کرد: اورژانس هوایی هر ماه ۸۰ میلیون هزینه نگهداری و هر پرواز ۳۰ میلیون هزینه دارد که در سال گذشته تعداد ۵۸ مأموریت داشتیم که ۴۲ مأموریت در الموت بود و بیشتر بیماران تروما و تصادفی توسط بالگرد منتقل شدند که امسال هم از ۴۹ مأموریت انجام شده توسط اورژانس هوایی تعداد ۲۲ مأموریت در الموت صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: شبانه روزی شدن درمانگاه رازمیان شرایط خاصی دارد و باید خانه‌های بهداشت زیر ۵۰۰ نفر تعطیل شده و مراکز زیر دو هزار نفر تک شیفت شود و امروز باید بر اساس استاندارد یک مرکز داشته باشیم که الان سه مرکز داریم

نامدار گفت: در حال حاضر روزانه ۸۰ بیمار به درمانگاه رازمیان مراجعه می‌کنند اما برای شبانه روزی شدن پیگیری زیادی شده و نتیجه این شده که مرکز یارود و تلاتر تجمیع و به رازمیان منتقل شود.

وی بیان کرد: اتحاد مردم الموت مثال زدنی است و یک عزم ملی می‌خواهد تا در استان با اجماع نمایندگان و استاندار برای شبانه روزی شدن درمانگاه تصمیم بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در الموت غربی ۲۸۰۰ سالمند و ۳۴۰۰ میان سال داریم تا ۲۰ سال دیگر حمعیت الموت به سمت سالمندی می‌رود و از امروز لازم است برای باروری جمعیت اقدام شود.

نامدار با اشاره به درخواست مردم منطقه برای تأمین دارو به صورت شبانه روزی گفت: تأمین دارو در عصرها با حضور یک پزشک متعهد حل شده است.


10665738
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است