بین‌الملل 09:15 - 10 مهر 1393
کوالالامپور – ایرنا – تروریست های مالزیایی به همراه چند نفر از یاران خود از جمله یک فرد عربستانی در جنوب فیلیپین در تلاشند با اغفال جوانان مسلمان فیلیپینی باعث حضور آنها در گروه تروریستی داعش شوند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'نیو استریت تایمز' مالزی روز پنجشنبه نوشت: 'ذوالکیفلی عبدهیر' معروف به مروان از تروریست های بدنام جماعت اسلامی مالزی در حال حاضر در تلاش است فیلیپینی ها را برای حضور در گروه تروریستی داعش به خدمت درآورد.



یکی از افسران اطلاعاتی پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد مروان که متخصص ساخت بمب است به همراه سه تروریست دیگر در تلاشند جوانان مسلمان منطقه میندانائو در جنوب فیلیپین را برای حضور در گروه تکفیری داعش تشویق کنند.



این تروریست که پیش از این رهبری یکی از گروه های تروریستی مالزیایی به نام 'جنبش مجاهدین مالزی' را بر عهده داشت در لیست تروریست های تحت تعقیب قرار دارد.



این تروریست مالزیایی آموزش شمار قابل توجهی از سازندگان بمب در فیلپپین از جمله برخی از شبه نظامیان مالزی که نیازمند آموزش نظامی پیش از حضور در گروه تروریستی داعش بودند را بر عهده داشته است.



'کوایم'، 'مائوئیا' و 'ابوسعد' از جمله همکاران مروان در جذب نیروهای افراطی برای گروه تروریستی داعش هستند.



یکی از افسران اطلاعاتی پلیس ملی فیلیپین همچنین اعلام کرد که علاوه بر این افراد، شخص دیگری به نام 'عبدالرحیم' از عربستان سعودی نیز با همکاری این افراد در تلاش است جوانان مسلمان فیلیپین را به حضور در گروه تروریستی داعش تشویق کند.



پیش از این تصور می شد که این تروریست مالزیایی در حملات هوایی دو سال پیش فیلیپین کشته شده باشد، اما حدود دو ماه پیش رسانه ها مدعی شدند وی همچنان زنده است و به فعالیت های تروریستی و آموزش افراد برای عملیات انتحاری ادامه می دهد.



ارتش فیلیپین سال 2012 منطقه ای در جنوب این کشور را که براساس گزارش سازمان های اطلاعاتی مرکز حضور تروریست ها بود مورد حمله قرار داد و گفته شد ده ها تروریست سرشناس در این حملات کشته شدند.



تروریست ها علاوه بر آموزش حضوری افراد جذب شده جدید، از اینترنت نیز به عنوان ابزاری جهت بکارگیری نیروهای جدید استفاده می کنند.



بیشتر افراد جذب شده در جنوب فیلپین از دانش آموزان و دانشجویان این کشور هستند.



یکی از افرادی که تروریست ها خواستار جذب شدن وی بوده اند به روزنامه ها گفته است تروریست ها خواستار جذب جوانان بیشتری هستند و وعده می دهند پس از فراگیری آموزش های لازم، برای انجام هر ماموریت موفق مبلغ 100 هزار پزو (حدود دو هزار و 400 دلار) دریافت می کنند.



آساق**241**1611

انتهای پیام /*


4854395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است