ورزشی 01:30 - 31 شهریور 1396
وزارت ورزش باید نسبت به اولویت‌های ابلاغی رییس جمهور پاسخگو باشد
نایب رییس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گوید اولویت‌های ابلاغی از سوی رییس جمهور به وزارت ورزش باید به صورت یک سند الزام‌آور و بالادستی تدوین شود و وزارت ورزش باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشد.

خبیری: ورزش، معتاد دولت است

محمد خبیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: این الویت‌ها از دل یک سری کارهای مطالعاتی استخراج و توسط گروه‌های تخصصی تدوین شده است و مسائلی فوق‌العاده جدی‌ هستند. من و سایر کارشناسان ورزش پیش از این  در ستاد انتخابات آقای روحانی آن‌ها را ملاحظه کرده بودیم.

وی افزود: این اولویت‌های باید در یک طرح استراتژیک تنظیم و در شورای عالی ورزش با حضور ریس جمهور مطرح شود تا بتواند به عنوان یک سند بالادستی و الزام دولتی دربیاید و چند وزیر برای اجرای این موارد با وزارت ورزش همکاری کنند. همچنین وزارت ورزش هم حتماً باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشد. در این صورت این اولویت‌ها می‌تواند اجرا شود.

خبیری تاکید کرد: با این حال باز هم این کافی نیست. این اولویت‌ها به صورت یک کتابچه و رساله می‌شود که نمی‌تواند مشکل ورزش ما را حل کند. آن چیزی که می‌تواند مشکل ورزش را حل کند نیروی انسانی است که باید این برنامه‌ها را اجرا کند. این برنامه‌ها را هر کسی نمی‌تواند اجرا کند. آموزش‌های لازم باید به افراد داده شود و یک کار بسیار چند وجهی است. اگر آموزش‌های لازم نباشد و این اولویت‌ها به استان‌ها و مراکز اجرایی ابلاغ شود، باز نمی‌توانیم به اهداف‌مان برسیم.

او درباره مهم‌ترین بخش اولویت‌های ابلاغی تصریح کرد: مهم‌ترین چیز این است که ما در ورزش معتاد به دولت هستیم. این وابستگی نیست بلکه اعتیاد است و باید این اعتیاد ترک داده شود. مدیران ما همه مدیران هزینه هستند در صورتی که زمینه‌های کارآفرینی و درآمدزایی در ورزش دنیا به صورت گسترده پیاده شده است. ما باید در این زمینه برای سال‌های آینده برنامه داشته باشیم.

خبیری خاطرنشان کرد: امروز خصوصی‌سازی و وابسته نبودن ورزش به دولت در دنیا با سرعت زیادی در حال انجام است ولی سرعت ما در این کار بسیار پایین‌ است و امکان ندارد با این رویه به استاندارد دنیا برسیم. باید کارگاه‌های آموزشی برگزار شود. نیروهای ما برای کارهایی که در ۱۰، ۵ یا ۲ سال آینده نیاز است انجام شود، آماده نیستند.

او ادامه داد: مدیران ما بیشتر به فکر این هستند که چگونه از دولت پول بگیرند یا دلارها را به ریال تبدیل کنیم و در داخل خرج کنیم.

خبیری درباره یکی از بندهای اولویت ابلاغی توسط رییس جمهور مبنی بر ورود بخش خصوصی به ورزش قهرمانی و تصدی دولت در بخش ورزش همگانی بیان کرد: در حال حاضر متوسط عمر از ۴۰ سال به بالای ۷۰ سال رسیده است و پیش‌بینی شده در سال ۲۰۵۰ به بالای ۱۳۰ سال برسد. در ۲۰ سال آینده درصد قابل توجهی از جمعیت ما بالای ۶۰ سال سن خواهند داشت و سیستم ورزش ما خود را برای این مسئله آماده نکرده است. در حال حاضر هم این آمادگی وجود ندارد و از الان کار را شروع کنیم که در آینده بتوانیم برای این افراد مسن برنامه ورزشی داشته باشیم.

او درباره بحث شفافیت و انضباطی مالی که در یکی از بندهای اولویت‌های ابلاغی به وزارت ورزش ذکر شده است، توضیح داد: این‌ها موارد عملیاتی است که جزو اصول اولیه و الزامات مدیریت ورزش است ولی ما هنوز این مسائل را اجرا نمی‌کنیم و باید برای آن فکری شود. ما نباید دوباره چرخ را اختراع کنیم. در دنیا این کارها انجام شده و ما هم باید الگوبرداری مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام


9429771
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است