به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه پرسشگر در خصوص نگاه مجلس به تنوع مدارس در کشور، اظهار داشت: نگاه مجلس به تنوع مدارس مثبت نیست و از دولت میخواهیم که در قالب لایحهای تکلیف این بیسامانی را مشخص کند.
وی افزود: نمیتوانیم شیوهای که اکنون در حال اجراست را ادامه دهیم زیرا در تنوع مدارس در کشور افراط شده است و این وضعیت برای دانشآموزان و معلمان قابل تحمل نیست.
میرزاده ادامه داد: دو روز پیش در جلسه ویژهای راجع به مشکلات آموزش و پرورش در مجلس صحبت کردیم و به معاونین وزارت آموزش و پرورش اعلام کردیم که اگر در قالب لایحهای این مشکل را حل کنند، مجلس سریعاً به آنها کمک خواهد کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تنوع مدارس برای دانشآموزان استرسزاست، گفت: این تنوع منافع خاصی برای جامعه ندارد و از سوی دیگر مضرات فراوانی ایجاد میکند.
وی خاطرنشان کرد: شخصاً به دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی معتقد هستم و باید همگی متفقالقول باشیم تا وضعیت کنونی که بر خلاف سند تحول بنیادین است را اصلاح کنیم.
میرزاده با اشاره به تناقض تعریف و هدف مدارس نمونه دولتی اضافه کرد: برای مثال هدف مدارس نمونه دولتی، تربیت دانشآموزان مستعدِ محروم تعریف شده است در حالی که مدارس نمونهدولتی اکنون این کارآیی را ندارند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز داشت: در مدارس استعدادهای درخشان، رشد هنر و پرداختن به علوم انسانی وجود ندارد و این مدارس در مسیر غلطی حرکت میکنند.
وی تصریح کرد: اولین گام این است که متولی همه تشکیلات اداری مربوط به مدارس مختلف در وزارتخانه یک نفر باشد تا با تجمیع مسئولیت این مشکل هرچه سریعتر حل شود.
9199216