بین‌الملل 23:07 - 20 بهمن 1394
العالم - مشاورسیاسی و مطبوعاتی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه علت اصلی مشکلات این کشور را تروریسم تحت حمایت برخی از کشورهای غربی و منطقه ای دانست.

نظرات مشاوراسد درباره مهمترین علل بحران سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خانم " بثینه شعبان " سه شنبه شب درگفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه " المحور" ، با اشاره به سفر شاه بحرین به سوچی و سفر مرکل به آنکارا و الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به واشنگتن و وزیر دفاع قطر به آنکارا گفت که این کشورها خواه ان مبارزه با تروریسم نیستند و به دنبال ثبات درخاورمیانه نیستند بلکه خواهان تجزیه کشورهای منطقه نیستند.

وی تاکید کرد حل وفصل بحران سوریه مشکل نیست ، بلکه مشکل درنیت این کشورهاست که از پنج سال پیش سوریه را هدف قرار داده اند.

دشمنان بعد از هرپیروزی ارتش سوریه و مقاومت مردم و مسئولان ، تاحدودی سناریوهای خود را در قبال کشورمان تغییر داده اند

بثینه شعبان خاطرنشان کرد این کشورها هنوز تصمیم نگرفته اند که حملات علیه سوریه را متوقف کنند بلکه بعد از هر پیروزی ارتش سوریه و مقاومت مردم و مسئولان این کشور ، تاحدودی سناریوهای خود را در قبال سوریه تغییر داده اند.

مشاور رئیس جمهوری سوریه یاداور شد: این کشورها هنوز تصمیم نگرفته اند که حملات علیه سوریه را متوقف کنند بلکه بعد از هر پیروزی ارتش سوریه و مقاومت مردم و مسئولان این کشور ، تاحدودی سناریوهای خود را در قبال سوریه تغییر داده اند.

وی تاکید کرد مذاکرات ژنو 3 بزرگ ترین دلیل براین گفته است ، دراین مذاکرات نمی توان از مخالفت ها حرفی زد، بلکه باید از طرف های وابسته به کشورهای مشخص سخن گفت که شناخته شده هستند و سوریه را هدف قرار داده اند.

وی گفت: این ها نمی توانند یک گروه کاری باشند و قصد یافتن راه حل سیاسی و حل بحران در سوریه را ندارند و درنتیجه می توان گفت که گفتگوها در ژنو هنوز شروع نشده است.



مشاور بشار اسد با بیان اینکه این طرف ها به تحولات و واقعیت های میدانی در داخل سوریه دل خوش کرده اند، افزود : آنها احتمال می دهند که طرح هایشان با موفقیت روبرو شود و جامعه بین الملل و رسانه های جهانی را به مقوله هایی مشغول می کنند که به هیچ وجه کمکی به بحران سوریه مربوط نمی شود و کمکی به حل بحران این کشور نمی کند.

خانم بثینه شعبان تاکید کرد علت اصلی تحولات و بحران سوریه وجود تروریسمی است که از سوی برخی طرف ها حمایت می شود و ترکیه هم زمینه نفوذ آن به سوریه را تسهیل کرده است.



وی همچنین گفت که این ها حتی در ژنو به قطعنامه 2253 که این کشورها را تحت فصل هفتم منشور ملل متحد به توقف حمایت های مالی و تسلیحاتی و پشتیبانی از تروریست ها دعوت می کند، نپرداخته اند.

215-9


7669944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است