استانی 00:05 - 03 آذر 1393
معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران:
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران از همکاری دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش خبر داد و گفت: 2 هزار روحانی در مدارس مازندران نماز جماعت برپا می‌کنند.

2000 روحانی در مدارس مازندران نماز جماعت برپا می‌کنند

محمد شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اعلام اینکه نشست تخصصی معاونان پرورشی آموزش و پرورش کشور با حوزه‌های علمیه در مشهد برگزار شد و بحث همکاری دو نهاد مطرح شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندران با استفاده از 2 هزار روحانی به عنوان امام جماعت در مدرسه از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه روحانیونی که از حوزه علمیه به مدارس اعزام می‌شود باید مبلغان برجسته باشند، افزود: روحانیون ویژه آموزش و پرورش باید از مدرسان حوزه و دانشگاه انتخاب شوند.

این مسئول، استفاده از ظرفیت حوزه علمیه را راهی برای رشد دینی دانش آموزان دانست و ادامه داد: مبلغان باید مسلط به مسائل دینی و علمی روی باشند تا شبهات دانش‌آموزان را در علوم دینی را برطرف کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، ساماندهی گروه‌های دینی برای ورود به مدارس را از فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد و گفت: مکاتباتی با گروه‌های تبلیغی و دینی که در سال‌های اخیر با آموزش و پرورش همکاری می‌کردند برگزار شد تا ضمن ارائه برنامه مدون مورد ارزیابی قرار گیرند.

شعبانی با بیان اینکه ارزیابی برنامه‌های گروه‌های تبلیغی و دینی از سوی حوزه علمیه به صورت تخصصی پالایش شد،افزود: سال گذشته 27 گروه تبلیغی دینی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش ارتباط داشتند و امسال برنامه‌های مورد تایید حوزه علمیه مجوز ورود به مدارس را پیدا کردند.

وی، استفاده بهینه از ساعات پرورشی مدارس را از دیگر فعالیت‌های این معاونت اعلام کرد و گفت: تمامی فعالیت‌های دینی و تبلیغی در ساعات پرورشی دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در اجرای طرح پنج‌شنبه‌های بانشاط، تعطیلی مدارس به فعالیت‌های پرورشی در مدارس پرداخته می‌شود، تصریح کرد: امسال 96 مدرسه مازندران مجری طرح پنج‌شنبه‌های با نشاط هستند.

شعبانی، اجرای برنامه‌های پرورشی، ورزشی و دینی را در طرح پنج‌شنبه‌های با نشاط مهم دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش برای اجرای این طرح اعتبار جداگانه‌ای به مدارس مجری اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه در حال تنظیم دستورالعمل برای اجرای طرح پنج‌شنبه‌های با نشاط در مدارس هستیم، یادآور شد: آموزش و پرورش مازندران دارای 46 کانون فرهنگی تربیتی است که برنامه‌ جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان در  مدارس اجرا می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران از حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در 17 آذرماه سال‌جاری در مازندران خبر داد و گفت: هدف از سفر این مسئول وزارتی تشکیل ستاد استانی و بازدید مشاور وزیر از فعالیت‌های تبلیغی و دینی به ویژه مدارس است که طرح امین را اجرا می‌کنند.

وی افزود: در اجرای طرح امین حضور یک روحانی برجسته را با عنوان مشاور مذهبی به صورت دائم در مدارس اجرایی می‌شود.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در مازندران با اجرای طرح‌های فرهنگی از مشارکت فرهنگیان در بخش‌های مختلف استفاده می‌شود، اظهار داشت: طرحی ابتکاری ویژه فرهنگیان در نظر گرفته شد که نخست با ارسال فراخوان، ایده‌های اقتصادی و فرهنگی همکاران در قالب طرح به آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران توضیح داد: تاکنون 280 اثر به دبیرخانه طرح ارسال شد که بعد از داوری 12 طرح به صورت حضوری بررسی می‌شود.

شعبانی در پایان تشریح کرد: آموزش و پرورش مازندران با اجرای این طرح‌ها بستری ایجاد کرد تا همکاران فرهنگی به عرصه همفکری ورود پیدا کنند.


5254005
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است