ورزشی 20:12 - 13 تیر 1394
مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال گفت: حضور خانواده ها یکی از مباحث اساسی و حیاتی مد نظر فدراسیون جهانی است و این موضوع در ایران قابل حل است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، فابیو آزودو در نشست خبری عصر امروز افزود: هدف من از این سفر و آمدن به ایران پاسخ به دعوت فدراسیون والیبال ایران بوده است و چهار هدف را در این سفر پیگیری می کنم.



وی با بیان اینکه نخستین هدف من پیدا کردن درک بهتر از آنچه در والیبال ایران می گذرد، هست و گفت: بررسی کیفیت برگزاری مسابقات لیگ جهانی در ایران دومین هدف است و سوم بررسی نحوه انجام وظایف فدراسیون والیبال و توانایی و بینش ایران برای رسیدن به اهداف است.



مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال افزود: چهارمین هدف نیز که مهمترین است، کمک به ایجاد تساوی جنسیتی و حضور خانواده ها در مسابقات والیبال در ایران است. هدف اصلی فدراسیون جهانی این است که والیبال اولین ورزش و بازی سرگرم کننده برای خانواده ها در جهان باشد.



وی تاکید کرد: حضور خانواده ها در هنگام برگزاری مسابقات در داخل سالن ها یکی از مطالب مهم است.



فابیو در باره نخستین دیدار ایران و روسیه که شب گذشته برگزار شد، گفت: با تجربه ای که دیروز داشتم، در ۲۵ سال گذشته این گونه علاقه و تماشاگر مشتاق ندیدم. لهستان و برزیل که قدرت مطرح جهان والیبال هستند تقریبا همانند ایران هستند. والیبال یک مبحث کاملا موفق در ایران است و تبریک می گویم به فدراسیون والیبال ایران برای تمامی کارها و زحمات و تشکر می کنم از آنان برای اهداف و برنامه های والیبال آنان.



وی تصریح کرد: والیبال به بخشی از جامعه و زندگی ایرانیان تبدیل شده که با چشم خودم دیدم و ورزش واقعا خانوادگی است. حضور خانواده ها یکی از مباحث اساس و حیاتی از نظر فدراسیون جهانی است به گونه ای که باید سه نسل فرزند، والدین و پدربزرگ و مادر برزگ ها با هم مسابقه را ببیند. ایران در آینده می تواند یک نمونه بارز در دنیا شود برای تساوی جنسیتی تبدیل شود. اگر چنین اتفاقی بیافتد ایران می تواند یکی از مطرح ترین میزبان ها برای رویددادهای بین المللی والیبال باشد.



مدیر کل فدراسیون جهانی والیبال افزود: فدراسیون جهانی در چارچوب وظایف خود عمل می کند و باید جو مناسب در سالن های ورزشی برای حضور خانواده ها مهیا شود.



وی در پاسخ به این سئوال که خانواده ها در سالن حضور نیافتند و چه برنامه ای برای والیبال ایران دارید، گفت: در حال حاضر هدف خاصی نمی توانم بیان کنم اما فدراسیون جهانی مصر به این کار است که حضور خانواده ها حتمی شود و منظورم تنها حضور زنان نیست بلگه سه نسل با هم در سالن باشند.



فابیو با بیان اینکه فدراسیون جهانی والیبال نمی تواند مانع رویدادها و مسابقات در ایران شود، گفت: این کار باعث عقب گرد برای والیبال در حال رشد ایران می شود و این چیزی مورد پسند ما نیست اما برای رسیدن به این هدف در قالب گفتگو و همکاری های دو طرفه تلاش می کنیم. یک روش این است که به ایران تکلیف کنیم و اگر نشد ایران محروم شود که فدراسیون جهانی معتقد به آن نسیت. راه دوم هموار کردن راه برای ایران است که بدنبال حل این مشکل باشدو به دنبال تنبیه کسی یا کشوری نیستیم.



وی در باره پس گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان از ایران گفت: در حقیقت به هیچ وجه پس گرفتن میزبانی در کار نبود چون از اول نداده بودیم.



مدیرکل فدراسیون جهانی والیبال در باره دلایل مطرح شده از سوی مسئولین فدراسیون والیبال ایران برای حضور نیافتن خانواده ها در سالن گفت: ایران تلاش خود را برای برطرف کردن این مشکل دارد اما باید طرز تفکرها عوض شود.



وی در باره دلایل علاقمندی رییس فدراسیون جهانی برای دیدار با رییس جمهوری ایران گفت: ما هنوز برنامه مشخصی برای این دیدار نداریم اما علاقمندی وجود دارد و در پی انجام آن هستیم . گراسا کاملا منتظر چنین لحظه ای هست تا این دیدار انجام شود و مشکل ایران نیز حل شود. تکرار می کنم گفت وگو تنها راه مد نظر ما برای حل مسئله حضور خانواده ها است.



فابیو در باره شرایط میزبانی ایران برای مرحله نهایی لیگ جهانی در سالن آینده گفت: هر تیمی که در سطح یک حضور دارد فرصت یکسنان برای میزبانی دارد که پیشنهاد ها بررسی می شود و در صورت داشتن شرایط با آن موافقت می شود. شرایط مختلفی وجود دارد که یکی از آنان حضور

خانواده ها است که اگر این شرط مهیا نباشد مشکل است. اگر شرایط فراهم شود میزبانی ایران هم امکان پذیر خواهد بود.



وی در پایان در باره روش جدید گروه بندی که تعداد بردها اهمیت بیشتری یافته است و آیا این روش جذابیت والیبال را از بین نمی برد گفت: با توجه به شرایط موجود یک تیم ضعیف با چند برد و کسب امتیاز صعود می کرد و اگر این سیستم انجام نشود، انصاف بین تیم ها رعایت نمی شود. به همین دلیل برد را معیار گذاشتیم تا تیمی که بسیار زحمت کشیده، حقش خورده نشود.



انتهای پیام/


6694289
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیدار دو تیم آلومینیوم اراک - پرسپولیس از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور تماشاگر برگزار می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قرارداد اونای امری سرمربی تیم فوتبال استون ویلا تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمد سیاسرانی، قهرمان بین المللی شورای جهانی بوکس موی تای شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تست‌های اخذ شده از ورزشکاران پاورلیفتینگ در مسابقات داخلی و خارجی سال ۲۰۲۳ اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی پوش ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ گفت: این اتفاق حاصل یک کار گروهی بود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان دیدار‌های تیم ملی فوتبال ایران با هنگ کنگ و ازبکستان را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک را صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای خود را در خصوص تخلف برخی از رقابت‌های لیگ برتر صادر کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به هیات فوتبال آذربایجان شرقی از امکان پذیرنبودن حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تا زمان بهبود زیرساخت‌ها خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است