ورزشی 11:34 - 24 خرداد 1397
جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی امروز آغاز می شود که در مرحله مقدمانی ۸۷۱ بازی انجام شد و بیش از دو هزار گل به ثمر رسید.

جام جهانی ۲۰۱۸ از دریچه آمار

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه با دیداری از مرحله مقدماتی در ۱۲ مارس ۲۰۱۵ در تیمور شرقی آغاز شد. در این بازی تیم میزبان برابر مغولستان قرار گرفت و با نتیجه‌ چهار بر یک به پایان رسید(فیفا سپس پیروزی را به تیم میهمان داد چون تیمور شرقی از ترکیب غیر مجاز استفاده کرده بود). نخستین گل توسط چیکیتو دو کارمو اهل تیمور شرقی به ثمر رسید.

در جام جهانی ۲۰۸ تیم شرکت کردند و تنها سه کشور در مرحله مقدماتی حضور نداشتند که آنها روسیه (میزبان)، اندونزی (محروم) و زیمبابوه (محروم) بودند. برای نخستین بار  در مرحله مقدماتی چهار کشور بوتان، جبل الطارق، کوزوو و سودان جنوبی شرکت کردند.

در مجموع در مرحله مقدماتی ۸۷۱ بازی انجام شد و دو هزار و ۴۵۱ گل به ثمر رسید. تعداد بازی‌هایی که در مرحله مقدماتی جام جهانی انجام شد، بیش از دیگر دوره‌ها بود. همچنین از لحاظ  تعداد گل‌ها در رتبه سوم قرار گرفتیم. در مسیر جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان دو هزار و ۴۶۴ گل به ثمر رسید و در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن دو هزار و ۴۵۲ بار دروازه‌ها باز شد. بیشترین تعداد بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به استرالیا اختصاص یافت. این تیم ۲۲ بازی انجام داد و ۵۱ بار گلزنی کرد.

برترین گلزنان مرحله مقدماتی در هر یک از ۶ کنفدراسیون به ترتیب السهلوی (عربستان) و خلیل (امارات) در آسیا (هر یک ۱۶ گل به ثمر رساندند)، رابرت لواندوفسکی (لهستان) در اروپا (۱۶ گل)، ادینسون کاوانی (اروگوئه) در آمریکای جنوبی (۱۰ گل)، کارلوس لوییس (گواتمالا) در کونکاکاف (۹ گل)، وود (نیوزیلند) در اقیانوسیه (هشت گل) و محمد صلاح (مصر) و نیگیمبه (بورکینا فاسو) در آفریقا (پنج گل ) هستند.

در جریان مرحله مقدماتی پسکادیتو لوییس به برترین گلزن تاریخ مراحل مقدماتی جام جهانی تبدیل شد. او با پنج گلی که مقابل سن ویسنته و گرانادیناس به ثمر رساند، توانست تعداد گل‌هایش را به ۳۹ برساند و از علی دایی با ۳۵ گل پیشی بگیرد. لوییس و دایی اکنون بازنشسته شدند و تنها بازیکنی که نزدیک به این آمار است و می‌تواند از آنها پیشی بگیرد، کریستیانو رونالدو است. مهاجم پرتغالی در مراحل مقدماتی جام‌های جهانی ۳۰ گل به ثمر رسانده است.

نخستین تیمی که توانست راهی مرحله نهایی جام جهانی شود، برزیل بود. این اتفاق در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ رخ داد و آخرین تیم پرو بود. آنها پانزدهم نوامبر ۲۰۱۷ صعودشان به جام جهانی قطعی شد. تنها ۶ کشور بدون شکست به مرحله نهایی صعود  کردند که آنها  آلمان (۱۰ پیروزی)، بلژیک (۹ پیروزی و یک تساوی)، ‌اسپانیا (۹ پیروزی و یک تساوی) ، انگلیس (هشت پیروزی و دو تساوی)، ایران (۱۲ پیروزی و ۶ تساوی)، سنگال (پنج پیروزی و سه تساوی) و تونس (۶ پیروزی و دو تساوی) بودند.

۷۳۶ فوتبالیست از ۳۱۳ باشگاه در مرحله نهایی حضور دارند. منچسترسیتی (۱۶)، رئال مادرید (۱۵)، بارسلونا (۱۴)، پاری ‌سن‌ ژرمن (۱۲)، تاتنهام (۱۲)، چلسی (۱۱)، بایرن مونیخ (۱۱) ، یوونتوس (۱۱) و منچستریونایتد (۱۱) باشگاه‌هایی هستند که بیشترین نماینده را در جام جهانی دارد.  بیشترین حضور متعلق به لیگ انگلیس با ۱۲۹ بازیکن است. سپس ‌اسپانیا (۸۱)، آلمان (۶۷)، ایتالیا (۵۸)، فرانسه (۴۹) و روسیه (۳۶) قرار دارند.

در میان تیم‌های شرکت کننده بازیکنان زیادی هستند که تجربه حضور در جام‌های جهانی داشتند. بلژیک، مکزیک و سوئیس با ۱۵ بازیکن بالاتر از همه قرار دارند، سپس کاستاریکا (۱۳)، کرواسی (۱۳)، آلمان (۱۱)، ‌اسپانیا (۱۱)، ژاپن (۱۱)، اروگوئه (۱۱)، کلمبیا (۱۰) و آرژانتین (۹ ) دیده می‌شوند.

سه تیم حاضر در این رقابت‌ها با میانگین سنی بالاتر از ۲۹ سال آرژانتین، کاستاریکا و مکزیک هستند. چهار تیم دیگر میانگین سنی‌شان به ۲۷ سال نمی رسد که آنها فرانسه، انگلیس، تونس و صربستان هستند. دنیل ارزانی (استرلیا) ، کیلیان ام‌باپه (فرانسه ) و اشرف حکیمی (مراکش) جوان ترین بازیکنان این جام  محسوب می‌شوند. این‌ در حالی است که الحداری مصری با ۴۵ سال مسن‌ترین بازیکن حاضر در روسیه است.

انتهای پیام


9809861
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است