فرهنگی‌هنری 12:59 - 23 آبان 1398
شیخ عیسی قاسم:
رهبر شیعیان بحرین با اشاره به اینکه موضوع فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و نباید از وظایف خود در مورد فلسطین سر باز بزنیم، گفت: موضع‌گیری و وحدت در برابر مسئله فلسطین یک آزمون سخت الهی است که باید با پایداری و حمایت از این مسئله از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

نابودی اسرائیل فقط با فریاد محقق نمی‌شود

به گزارش ایسنا، شیخ عیسی قاسم- رهبر شیعیان بحرین- در آیین‌ افتتاحیه سی‌وسومین کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک ایام هفته وحدت و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که خداوند انسان را به وحدت و پرهیز از تفرقه دعوت می‌کند، اظهار کرد: خداوند تنها یک راه را به ما نشان داده است و آن راهی جز وحدت نیست. خداوند در آیات قرآنی می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید، چراکه این راه هدف را به شما نشان می‌دهد. این اجلاس نشانه‌ای کوچک از وحدت پرخیر و برکت امت اسلامی است که انسان‌ها را به سمت خداوند و کمال غایی سوق می‌دهد.

وی خطاب به امت اسلامی گفت: به وحدت بازگردید؛ چراکه با بازگشت به وحدت کل زمین زنده می‌شود و انسان‌ها به پویایی می‌رسند. در غیر این صورت، زمین مرده و به کویری شبیه می‌شود.

او افزود: اسلام امانتی به گردن این امت گذاشته است و آن عمل به وحدت است. موضع امت اسلامی درباره فلسطین و مسجدالاقصی یک آزمون سخت است. این امت باید یک شکل بماند و متفرق نشود. امت اسلامی اگر به تفرقه بروند، باید پاسخگوی خداوند باشند. عجیب است که امت اسلامی می‌داند قدرتش در وحدت و یکپارچگی است اما به آن عمل نمی‌کنند.

رهبر شیعیان بحرین خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید به وحدت بازگردند و با موضوع قدس همراهی کنند. پرسش همه امت اسلامی این است که آیا همه فلسطین و مسجدالاقصی باید در برابر رژیم صهیونیستی تنها بمانند تا این مردم مظلوم در درد و رنج غرق شوند و هیچ کس خم به ابرو نیاورد و نبیند که این مردم چه می‌کشند؟ کسی نباید برای فلسطین کاری کند و قدمی بردارد؟ ما اگر در برابر غصب مسجدالاقصی ساکت باشیم خداوند از ما نمی‌گذرد.

شیخ عیسی قاسم تأکید کرد:‌ موضوع فلسطین باعث می‌شود که در امر وحدت خود بازسازی کنیم و به یک امت قدرتمند و واحد تبدیل شویم. در این شرایط است که می‌توانیم کل بشریت را نجات بدهیم. امروز رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است. آن‌ها نه تنها رژیم خود بلکه مردم‌شان را نیز از بین می‌برند. ما نباید از وظایف خود سرباز بزنیم و اگر به این موضوع توجه نکنیم عذاب الهی و آتش دوزخ بر ما خواهد آمد. یک وجب از خاک ممالک اسلامی نباید در دست دشمنان باشد. ما برای هر کاری که در این دنیا انجام می‌دهیم باید پاسخگو باشیم.

مقاومت به شکل مردمی نمادی از وحدت امت اسلامی است

در ادامه شیخ نعیم قاسم –نایب رئیس دبیرکل حزب‌الله لبنان- با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان با اسرائیل گفت: این پیروزی جایگاه مقاومت را در منطقه بالا برد. این رویارویی تلاش امت اسلامی در غلبه بر توطئه دولت‌های غربی در منطقه است. این کنفرانس با محوریت دفاع از امت اسلامی و مسجدالاقصی دارای اهداف متفاوتی است و هدف اول ما استفاده از ابزارهای وحدت انسانی  در مسئله قدس شریف است. ما بخشی از محور مقاومت هستیم و مقاومت به شکل مردمی نمادی از وحدت امت اسلامی است. هر کس پرچم فلسطین را برافراشته کند پیروز و هر کس آن را کنار بگذارد شکست خواهد خورد.

وی گفت: امام راحل با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بر محوریت و اهمیت قدس تأکید داشتند. درگیری‌های اخیری که در سوریه و عراق رخ داده است با کارشکنی دولت‌های غربی است. در مقابل این کارشکنی‌های دولت‌های غربی این جوانان مقاومت هستند که باید وارد عمل شوند و توطئه دشمنان را خنثی کنند. این مشکلات به علت فشارهای آمریکا و متحدان آن‌ها است. اگر بخواهیم از سیاست‌های اقتصادی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها استفاده کنیم مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد. با نیروی ایمان و مقاومت می‌توانیم وحدت را در جهان اسلام رقم بزنیم. شکست اسرائیل با تلاش‌های محور مقاومت و در رأس آن‌ها رهنمودهای مقام معظم رهبری محقق خواهد شد. صهیونیست‌ها در مقابل افکار عمومی وجهه خود را از دست داده‌اند و به حول و قوه الهی شکست خواهند خورد. تجاوز نیروهای سعودی به یمن و صهیونیست‌ها به نوار غزه حاکی از حمایت قدرت‌های غربی و و حامیان آن‌ها در منطقه است.

انتهای پیام


10293568
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است