گوناگون 14:30 - 17 بهمن 1394
زن و شوهر داغدیده در مراسم «خون صلح» در یکی از مساجد شهرستان خرم‌آباد، قاتل فرزندشان را پس از هشت سال بخشیدند.

بخشش قاتل پسر دانشجو در مراسم خون صلح +تصاویر

به گزارش سرویس کشکول جام نیـوز، 25 مرداد سال 86، مردی به نام میرزابیگ به سبب اختلاف دیرینه با یکی از اقوامش، تصمیم گرفت با حمله مسلحانه به اعضای این خانواده، از آنها انتقام بگیرد بنابراین همراه برادر، چهار برادرزاده‌اش و داماد خانواده عازم روستای نخود از توابع‌ الشتر شد.

 

آنها پس از تیراندازی هوایی و متفرق کردن روستاییان، به در خانه یکی از اهالی روستا رفتند و به سمت خانه او شلیک کردند. در همین موقع پسر یکی از همسایه‌ها که جوان دانشجویی به نام نوربخش بود، قصد میانجیگری و پایان دادن به این درگیری را داشت که هدف شلیک میرزابیگ قرار گرفت. در این تیراندازی یکی از مهاجمان نیز به اشتباه پدر خود را کشت.

 

در جریان حمله مهاجمان شش نفراز اهالی روستا نیز زخمی شدند. در ادامه تحقیقات چهار نفر از مهاجمان دستگیر و پس از محاکمه به حبس و پرداخت دیه محکوم شدند.

 

پرونده درباره قتل مرد میانسال تا دستگیری قاتل وی که فرزند خودش بود مفتوح ماند و قاتل نوربخش نیز به طور غیابی در شعبه دوم دادگاه کیفری استان لرستان محاکمه و به مجازات مرگ محکوم شد.

 

این حکم درشعبه 27 دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به شعبه سوم اجرای احکام خرم‌آباد ارسال شد. با گذشت پنج سال از این جنایت، قاتل پسر دانشجو در بروجرد دستگیر شد. او این بار محاکمه و دوباره به قصاص محکوم شد.

 

توقف حکم با مهلت 40 روزه

با گذشت حدود چهار سال از دستگیری متهم، قرار بود 40 روز پیش حکم قصاص وی در زندان اجرایی شود، که خانواده مقتول فقط سه ساعت مانده به اجرای حکم قصاص مهلتی به وی دادند و حکم قصاص متوقف شد و او به سلولش بازگشت. شاید همین اتفاق فرصتی برای او بود تا روزنه‌ای برای نجات پیدا کند.

 

 

خانواده قاتل همچنان در تلاش برای جلب رضایت بودند تا این که روز جمعه 16 بهمن امسال خانواده مقتول برای رضای خداوند از خونخواهی گذشتند و عامل جنایت را در مراسم آیینی «خون‌صلح» که در مسجد فاطمه الزهرا(س) شهرستان خرم‌آباد برگزار شده بود بخشیدند.

 

با توجه به این که مراسم در روز جمعه برگزار شده و امکان انتقال مرد زندانی به مسجد نبود، به جای او برادرش به نیابت از وی در این مراسم حضور یافت. خانواده مرد اعدامی باورشان نمی‌شد که خانواده نوربخش با توجه به داغ عظیمی که حدود هشت سال گذشته به جان خریده‌اند، از خطای قاتل بگذرند و او را عفو کنند.

 

 

پدر و اعضای خانواده نوربخش در حالی که هنوز لباس سیاه بر تن داشتند، فریاد زدند قاتل را می‌بخشیم برای رضای خدا، از او گذشت کردیم. او را به خاطر امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) می‌بخشیم تا این کارمان باعث آرامش بیشتر روح پسرمان شود.

 

خانواده مرد زندانی باورشان نمی‌شد پدرشان بخشیده شده است. نمی‌دانستند در مقابل این همه گذشت خانواده نوربخش چه باید بگویند و باید چه کنند.

 

مادر داغدیده نوربخش پس از این مراسم به جام‌جم گفت: نوربخش فرزند دوم من بود. همیشه دوست داشتم او را در لباس دامادی ببینم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم سرنوشت، او را در جوانی از من بگیرد و داغ رفتن او همیشه بر دل من و خانواده‌ام بماند. روزی که پسرم به قتل رسید من در مزرعه بودم. زمانی که بازگشتم متوجه ماجرای تیراندازی و مرگ فرزندم شدم. برای اجرای حکم قصاص قاتل او مدام پافشاری می‌کردم.

 

وی اضافه کرد: در این سال‌ها خانواده متهم همراه بزرگان فامیل و ریش‌سفیدان به خانه‌مان برای رضایت می‌آمدند اما رضایت نمی‌دادیم و خواستار اجرای حکم قصاص بودیم. 50 روز پیش بود که به ما اعلام کردند قاتل روز بعد اعدام خواهد شد و برای اجرای حکم به زندان بیایید. شب پیش از اجرای حکم، همسر و فرزندان مرد اعدامی و تعدادی از اقوام و ریش‌سفیدانشان در حالی که قرآن به سر داشتند به مقابل خانه‌مان آمدند ما را به قرآن‌هایی که بر سر داشتند قسم دادند تا از خطای قاتل بگذریم.

 

مادر داغدیده که همچنان غم در صدایش موج می‌زد، ادامه داد: نمی‌دانم آن شب چه شد که حکم را با مهلتی 40 روزه متوقف کردم. از مرگ فرزندم ناراحت بودم اما از طرفی هم دلم راضی نمی‌شد خانواده‌ای داغدار شود.

 

جام جم

206

 


7659342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است