استانی 09:54 - 22 تیر 1399
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان عنوان کرد
ایسنا/کرمان مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: در شهر کرمان بالغ بر ۲۵۰ هزار کولر در حال کار کردن هستند و باتوجه به اینکه هر کولر آبی حدود ۵۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف آب دارد، خود باعث افزایش بی رویه مصرف آب در پیک خواهد شد ضمن آنکه شیوع کرونا نیز باعث افزایش مصرف آب شده است.

کمبود ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب کرمان در تابستان

"حمید صمدانی" صبح امروز ۲۲ تیرماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت آب در شهر کرمان گفت: توان تولیدی آب کرمان ۱۹۵۰ لیتر بر ثانیه است که در پیک مصرف حدود ۳ هزار لیتر بر ثانیه میزان مصرف شهرستان کرمان می‌باشد لذا با ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در پیک مصرف روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در پیک گرما کولرها مزید بر علت افزایش مصرف آب در شهر کرمان شده است اظهار کرد: در شهر کرمان بالغ بر ۲۵۰ هزار کولر در حال کار کردن هستند و باتوجه به اینکه هر کولر آبی حدود ۵۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف آب دارد، خود باعث افزایش بی رویه مصرف آب در پیک خواهد شد ضمن آنکه شیوع کرونا نیز باعث افزایش مصرف آب شده است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با انتقاد از عدم وجود زون تقسیم‌بندی در شهر کرمان، در ادامه به دلایل دیگر قطعی آب در شهرک سیدی پرداخت و عنوان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ برای همه شهر فشار آب تنظیم می‌کنند اما در مورد شهرک سیدی با توجه به اینکه ارتفاع این منطقه کمی بالاتر از سایر نقاط شهر بوده  از سوی دیگر رشد جمعیتی و ساخت و ساز در این منطقه بالا بوده در نتیجه آب بیش از حد نیاز در این منطقه مصرف می شود ضمن آنکه تعدادی انشعاب غیرمجاز نیز در این منطقه وجود دارد به همین علت وقتی شبکه آبرسانی شهرستان دچار التهاب می‌شود شهرک سیدی نسبت به جمعیتش، التهاب بیشتری پیدا می کند.

وی با اشاره به دو حادثه برق در هفته قبل و مشکلاتی که برای آبفای شهرستان ایجاد شده بود، تصریح کرد: در آن زمان همراه با شهرک سیدی، در خیابان امام جمعه، خیابان کمیل، خیابان والفجر جنوبی، شهرک مطهری و ۲۰ متری نادر نیز آب قطع بود که باعث نارضایتی‌های شده بود که خوشبختانه با همکاری سپاه، ارتش و ... از طریق تانکر به صورت شبانه‌روزی در این محله ها آبرسانی صورت گرفت که برای جلوگیری از تکرار مجدد این مشکل، به دنبال افزایش ضریب اطمینان مخازن از جهت آبگیری هستیم تا در سال دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نشویم.

صمدانی با بیان این مطلب که آپارتمان سازی در برخی از محلات سبب شده که شبکه آبرسانی جوابگوی نیاز آبی آنها نباشد و باعث اوج نارضایتی مردم در برخی از مناطق شهری شده است، تصریح کرد: حجم تراکمی در اطراف چهارراه نیکزاد، شهرک مطهری، شهرک نیکزاد، دانش، ابوالفضل، باب الحوائج، دانش و ... وجود دارد که باعث می شود در برخی ساعات با افت فشار آب روبرو شوند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمان با تاکید برآنکه در سطح شهر با تانکر آبرسانی می‌کنیم تا جبران قطعی‌ها شود، تصریح کرد: از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب شهر کرمان از ساعت حدود ۲۳ و ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از اذان صبح برای آبگیری، آب با افت فشار و گاها قطعی مواجه هستند.

وی با بیان این مطلب که به دلیل شدت گرما کل شهر دچار چالش آبی شده است، در ادامه در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در شهرک الله آباد برخی از خانه‌ها دو انشعاب دارند، گفت: شاید قبلا خانه هایی بودند که انشعاب غیرمجاز داشتند اما بعدا که اقدام به دریافت اشتراک کردند، آن انشعاب‌ها را قطع کردیم و ممکن است که برخی این کار را انجام نداده باشند که پلیس آب مرتب در حال رصد کردن است.

صمدانی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در بلوار امام حسن (ع) انشعاب آب وجود ندارد، آیا صحت دارد؟ اظهار کرد: در بلوار امام حسن (ع) یک مقداری توسعه بیش از حد شهری دارد و تاکنون با تانکر آبرسانی می‌شود تا آب پایداری برای آنها تامین می‌کنیم.

وی در خصوص سرقت آب در شهر کرمان بیان کرد: حاشیه نشینی یک معضل شهری است و قطعا تاثیر مهمی در وضعیت مصرف آب شهری خواهد داشت که در جلسه اخیر با استاندار کرمان و سایر مسئولین مقرر شد این معضل را تعیین تکلیف کرده تا راهکارهایی برای بهینه مصرف کردن این افراد اتخاذ شود.

انتهای پیام


10614266
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است