استانی 11:50 - 19 مرداد 1399
ایسنا/آذربایجان شرقی  فرماندار شهرستان اسکو گفت: سهم شهرستان اسکو از تملک دارایی و سرمایه‌ای و متوازن حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در سال جاری خواهد بود.

اختصاص ۲۴۰ میلیارد ریالی اعتبار تملک دارایی به شهرستان اسکو

بابک رضی منش، روز یکشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسکو با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه از یک سو و شیوع بیماری کرونا و پرداخت هزینه‌های ناشی از خسارت کرونایی از جمله بیمه بیکاری و خسارت واحدهای آسیب دیده، میزان اعتبارات را کاهش داده و سهم شهرستان اسکو از تملک دارایی و سرمایه‌ای و متوازن حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به گستره جغرافیایی و همچنین وجود شهر جدید سهند در حوزه تقسیمات سیاسی این شهرستان به عنوان سرریز جمعیتی تبریز و کمبودهای فروان در حوزه‌های زیرساختی از عدم پیش بینی اعتبار لازم در بودجه این شهرستان انتقاد کرد.

فرماندار شهرستان اسکو خاطرنشان کرد: برابر ماده ۵ قانون شهرهای جدید و ماده ۹ آئین نامه اجرایی ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی باید متناسب به رشد جمعیت ضمن همکاری در ایجاد شهر جدید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام به تأمین اعتبار کنند که متناسب با پیشرفت عملیات‌احداث و اسکان شهر جدید، خدمات مورد نیاز شهر جدید را ارائه کنند.

رضی منش خواستار پیش بینی اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی جهت تکمیل زیرساخت‌های عمومی شهر جدید سهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار شهرستان در سال ۹۹ اتمام شهرک صنعتی شهید نیرومند بوده که در این راستا ۱۳ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبرسانی و خیابان سازی این پروژه اختصاص می‌یابد و تا چند ماه آتی واگذاری قطعات این شهرک ۱۴۳ هکتاری انجام می‌شود.

وی یکی دیگر از پروژه‌های دارای اولویت در سال جاری را اتمام مرکز بهداشتی درمانی شماره ۲ ایلخچی برشمرد و از پیش بینی اعتبار لازم جهت اتمام پروژه مذکور خبر داد.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کلان شهرستان توجه بر توسعه و عمران روستایی بوده و در این راستا حدود ۱۴ میلیارد ریال صرفاً برای پروژه‌های اولویت‌دار در حوزه عمران روستایی اختصاص یافته است و همچنین اجرای طرح هادی روستاهای اربط، کلجاه، اسفجان، کهنمو، علی آباد، مهدینلو و کوشن در سال جاری در اولویت خواهد بود.

وی توجه به زیرساخت‌های آموزش عمومی را همواره دغدغه شهرستان اسکو دانست و گفت: دو پروژه ۱۲ کلاسه شماره ۸ مسکن مهر اسکو و پروژه ۱۲ کلاسه شماره ۹ سهند با اختصاص اعتبار لازم تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید و به سرانه نسبتاً مطلوبی در فضاهای آموزشی خواهیم رسید.

رضی منش توجه به مدیریت آب و خاک را برای تضمین توسعه پایدار ضروری دانست و از اهتمام این شهرستان برای مرمت لایروبی قنوات و همچنین بهبود و اصلاح مراتع شهرستان با تخصیص منابع اعتباری لازم خبر داد.

وی از تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از کنارگذر اسفنجان و حل مشکل ترافیک داخل این روستا تا دهه فجر سال جاری خبر داد و افزود: امیدواریم با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل در عبور و مرور گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی در پایان گفت: ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری شهرستان از اولویت‌های بسیار مهم بوده و پروژه‌های زیرساختی و خدماتی جدید در سال جاری نیز تعریف خواهند شد که با تمام توان برای اتمام تمامی پروژه‌های تعریف شده تا پایان دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام 


10658443
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است