بین‌الملل 08:15 - 05 مهر 1395
رئیس جمهور ترکیه از رفتار آمریکا با بازرگان ایرانی-ترکیه‌ای، که واشینگتن وی را به پولشویی و نقض تحریم‌های تهران متهم کرده است، انتقاد کرد.

اردوغان: رضا ضراب بی‌گناه است/ برخی با سوء نیت قصد دارند نام مرا در پرونده ضراب بگنجانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ملیت نوشت: رئیس جمهور ترکیه از آمریکا به سبب خودداری از استرداد فتح الله گولن یا بازداشت وی و  همچنین از رفتار واشینگتن با رضا ضراب، بازرگان ایرانی-ترکیه‌ای، انتقاد کرد.


در گزارش این روزنامه چاپ ترکیه آمده است: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه که وی را در این سفر همراهی کردند، رضا ضراب (صراف) بازرگان ایرانی‌تبار را، که به اتهام پولشویی و نقض تحریم های ایران در آمریکا در بازداشت بسر می برد، بی گناه توصیف کرد و گفت:  وی با این حال در آمریکا بازداشت شده است.


وی با اشاره به اینکه ضراب دارای تابعیت ترکیه است، گفت: با جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا، درباره وی گفتگو کردم. همانگونه که آمریکا اگر یکی از شهروندانش در ترکیه بازداشت شود، به این موضوع حساسیت نشان می دهد،‌ ما نیز نمی توانیم درباره بازداشت رضا ضراب در آمریکا بی تفاوت باشیم. 


رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه «پریت بارارا،» دادستان، و «ریچارد برمن،» قاضی پرونده رضا ضراب، در سفر به ترکیه مهمان گروه طرفداران فتح‌الله گولن بودند،‌ گفت: من این موضوع را برای بایدن تشریح کردم، اما وی از آن ابراز بی اطلاعی کرد.  


اردوغان گفت : رضا ضراب شهروند ترکیه است و ما باید از حقوق وی دفاع کنیم. 


وی گفت: بر اساس بررسی‌هایی که وزارت دادگستری و وزارت اقتصاد ترکیه انجام داده اند،‌ ضراب بی گناه است. ایران نیز تاکید می کند که ضراب بی‌گناه است به رغم آن وی از 6 ماه پیش در آمریکا در بازداشت بسر می برد. 


رئیس جمهور ترکیه همچنین تلاش برای گنجاندن نامش را در پرونده اتهامات رضا ضراب نشانگر سوء‌نیت توصیف کرد.






انتهای پیام/

8185501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد وعده‌های اوکراین برای استفاده نکردن از تسلیحات آمریکایی علیه روسیه مضحک است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، سیاست‌های دوگانه آمریکا در منطقه و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را چالش بزرگ برای دیپلماسی اسلام‌آباد دانست و افزود: تهران و پکن شرکای معتمد ما در منطقه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله بامداد پنجشنبه گفت: آمریکا و انگلیس از مقابله با حملات ارتش یمن ناتوان هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است