استانی 08:04 - 01 مرداد 1397

روزانه ۱۲۵ کامیون کار حمل گندم در کردستان را انجام دادند

به گزارش خبرنگار مهر، ‌ سید البرزحسینی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: گفت: کرایه حمل گندم از محل مزرعه تا مراکز خرید برای رانندگان کامیون از نظر اقتصادی به صرفه تر از مراکزخرید تا دیگر استان های کشور است.

وی بیان کرد: مسئله مذکور باعث شده رانندگان رغبت کمتری به طی مسیرطولانی که هزینه حمل آن هم کمتر است، داشته باشند.

وی اضافه کرد: هم چون سنوات گذشته به تمامی استان های کشور در ارتباط با تامین کامیون برای حمل گندم کردستان اعلام کردیم و تاکنون ۱۷ استان پاسخ مکاتبات ما را داده اند و به انجمن ها وصنف باربری خود اطلاع دادند.

حسینی ادامه داد: مشکلی که در خصوص حمل و نقل داریم به خود مالکی صاحبان کامیون ها برمی گردد و در استان هم ۹۰ درصد حوزه حمل و نقل خودمالکی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان  بیان کرد: شرکت های معین حمل ونقل گندم استان خلیج فارس و آبادان هستند که خلیج فارس به دلیل بدهی دو میلیارد تومانی به کامیون داران از گردونه حمل و نقل گندم استان خارج شده است.

حسینی میزان بدهی شرکت آبادان را هم به کامیوندارانی که گندم استان را در سنوات گذشته حمل کردند یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: از این مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: از ۲۴ تا ۳۰ تیرماه سال جاری ۱۰ هزار و ۴۱ کامیون ۲۵ هزار تن گندم استان را به خارج از استان حمل کردند که به طور  میانگین روزانه ۱۲۵ کامیون کار حمل را انجام دادند.

وی در ارتباط با مشکل حمل در شرکت سیمان استان  هم بیان کرد: حدود ۱۰ هزارتن کیسه سیمان توسط ۴۸۲ کامیون و ۵ هزارتن سیمان به طور فله ای هم توسط ۲۳۰ کامیون به سراسر کشور حمل شده است.

وی عنوان کرد: به این شرکت پیشنهاد داده ایم که مجوز ناوگان حمل و نقل طرف قرارداد آنها ازعراق را جهت حمل سیمان به این کشور صادرخواهیم کرد و اینگونه مشکل حمل و نقل آنها هم برطرف خواهد شد.

 


9850688
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است