وبگردی 10:38 - 08 شهریور 1393
امروز اغلب روزنامه کشور خبر سفر محمد جواد ظریف به مسکو و دیدارش با مقامات عالی رتبه این کشور به خصوص رایزنی های دوجانبه با لاوروف وزیر خارجه روسیه را در صفحه اول خود منتشر کرده اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،امروز اغلب روزنامه کشور خبر سفر محمد جواد ظریف به مسکو و دیدارش با مقامات عالی رتبه این کشور به خصوص رایزنی های دوجانبه با لاوروف وزیر خارجه روسیه را در صفحه اول خود منتشر کرده اند.

همچنین برخی دیگر از روزنامه ها از جمله کیهان امروز به خبر نامه دادستان کل کشور به ریاست‌جمهوری و تقاضای تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجاز به منظور بررسی ابعاد مختلف نحوه اعطای مجوز خدمات نسل سوم تلفن همراه و اتخاذ تصمیم در مورد آن را در صفحه اول خود انعکاس داده اند.اخبار ورزشی از جمله برد مقتدرانه استقلال تهران مقابل و گسترش فولاد تبریز و ترک تهران توسط کی روش بدون امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال هم در بین تیتر های نیم صفحه اول روزنامه های امروز به چشم می خورد.

سعد الله زارعی در یادداشتی با عنوان (آتش‌بس، نه پایان مقاومت) در روزنامه کیهان در مورد آتش بس بین گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستیمی نویسد : جنگ 50 روزه در غزه با امضای یک توافقنامه میان گروههای فلسطینی و رژیم صهیونیستی متوقف گردید اما در عین حال نشانه‌هایی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند آتش‌بس کنونی را «دائمی» تلقی کنیم  بلکه دو طرف بلافاصله پس از امضای توافقنامه، خود را برای رویارویی بعدی که قاعدتا زمان آن هم زیاد دور نیست، آماده می‌کنند.

روزنامه شرق هم در شماره امروز خود مصاحبه ای با «حسینعلی حاجی‌دلیگانی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیته ویژه پیگیری پرونده زنجانی در مجلس انجام داده و در آن بررسی ابعاد مختلف این پرونده مهم فساد اقتصادی در کشور پرداخته است .وی در این مصاحبه می گوید: : «آقای رستم قاسمی و دیگر وزرای دولت احمدی‌نژاد، چطور به خود اجازه داده‌اند تا پای تاییدیه زنجانی را امضا کنند؟ او پیش از معامله با وزارت نفت، 15پرونده باز در محاکم داشته و حتی شناشنامه‌اش هم جعلی بوده، حالا سوال اینجاست که دم‌ودستگاه وزارت نفت، معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری، بانک‌مرکزی، وزارت صنایع و معدن و اقتصاد و دارایی چطور به این سادگی به فردی با این همه پرونده جعلی و تخلف‌های آشکار اعتماد کرده‌اند؟»

روزنامه اصلاح طلب مردم سالاری هم سرمقاله امروز خود را با عنوان "بداخلاقی‌های سیاسی آفت جامعه" و به قلم "سعید پایبند" اختصاص داده است. وی در این مطلب می نویسد : امروزه شاهد روش‌های نوین و پیچیده‌ای هستیم که به اشکال مختلف بعضی از چهره‌های دلسوز جامعه را مورد هجمه، تخریب و تهمت گروه قلیلی قرار می‌دهند. شخصیت‌های بزرگی که برای ملت جانفشانی کرده‌اند و در سطوح مدیریتی خرد تا کلان؛ خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند. با لباس مقدس نظام به عنوان خادم ملت خدمتگزاری نموده‌اند. از آرمان‌های حضرت امام(ره) پاسداری کرده‌اند. مکتب جمهوری اسلامی‌ایران برگرفته از احکام، قواعد و اخلاق اسلامی‌است و قوانین نظام نشات گرفته از این الگوها و ارزش‌ها است، ولی متاسفانه بعضی از اشخاص برای رسیدن اهداف خویش و جناحشان، ترور شخصیت‌های دلسوز را سرلوحه خودشان قرار داده‌اند و در مواردی تهمت‌های ناروا می‌زنند، که این بد اخلاقی‌ها با مکتب اسلام و ایرانی همخوانی ندارد.

روزنامه جمهوی اسلامی هم سرمقاله امروز خود را به موضوع شهادت آقایان رجایی و باهنر اختصاص داده و یادداشتی با عنوان "اقتدا به اسوه‌های اخلاص" در این باره نوشته است.  

در این یادداشت آمده است، بعد از آنکه آقایان محمدعلی رجائی و محمدجواد باهنر، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر جمهوری اسلامی ایران، در هشتم شهریور 1360 در اطاق جلسه ساختمان نخست وزیری در اثر انفجاری که یکی از عوامل منافقین ایجاد کرده بود به شهادت رسیدند، امام خمینی در روز دهم شهریور در جمع اقشار مختلف مردم در حسینیه جماران درباره این شهادت سخنرانی کردند و ضمن تجلیل از این شهیدان، مسئولین قضائی و امنیتی کشور را به خودداری از خشونت و بدرفتاری با زندانیان توصیه کردند. امام، در آن سخنرانی فرمودند: "من، یک کلمه‌ای می‌خواهم عرض کنم و آن اینکه به تمام محاکمی که هستند و تمام دست اندرکارانی که هستند این مطلب را توجه بدهم که مبادا یک وقت اینطور شرارت‌هائی که در ایران می‌شود مثل یک همچو قصه ناگواری که برای ما پیش آمد و دو نفر از بهترین کارکنان ایران از بین رفتند، مبادا یک وقت کنترل خودشان را از دست بدهند و زاید بر آنچه حکم خداست و قانون اسلام است عمل کنند. مبادا این اسباب این بشود که بدون دقت و بدون توجه یک وقت افرادی را بگیرند که گناهکار نبوده‌اند. مسلمین باید همانطوری که در اسلام هست با تأنی، با طمأنینه، بدون آنکه دست و پای خودشان را گم بکنند به کار خودشان ادامه بدهند و با اسرا رفتار خوب بکنند و آنچه قانون اسلامی اقتضا می‌کند با آنها عمل بکنند و هرگز با عصبانیت و با دستپاچگی کاری را انجام ندهند. مبادا یک وقت شهادت عزیزان ما اسباب این بشود که با شدت عمل بیشتر از آن مقداری که باید با آنها عمل بشود عمل بکنند.جمهوری، جمهوری اسلامی است، رفتارها حتی با کسانی که قاتل شناخته شدند، رفتار اسلامی باشد." صحیفه امام جلد 15 صفحات 149 و 150.

روزنامه ابتکار که تمایلات اصلاح طلبی دارد در شماره امروز خود یادداشتی با عنوان " دردسرهای افزایش پهنای باند برای وزیر  " به انتقاد برخی نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات درباره افزایش پهنای باند اینترنت در کشور خرده گرفته است.

محمد کاظم انبارلویی هم در سرمقاله امروز رسالت یادداشتی با عنوان"صدای دولت" منتشر کرده و در آن به این موضوع پرداخته که چرا دولت معتقد است صدایش به گوش مردم نمی رسد ؟ وی در این باره می نویسد:

صدای دولت

1393/06/08

  بزرگنمایی:   

رئیس‌جمهور در سفر به اردبیل در نشست شورای اداری گفت: "صدای دولت از رسانه ملی شنیده نمی‌شود. صدا و سیما حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند." (1) باید دید رسانه ملی با وجود اختصاص 8000 ساعت برنامه تا خرداد امسال به مدیران اصلی و میانی دولت یعنی به طور متوسط روزی 10 ساعت برنامه در سال گذشته چگونه صدای دولت از رسانه ملی شنیده نشده است؟ این صدا چیست که 20 روزنامه اصلاح‌طلب و نیز ارگان دولت نتوانسته‌اند آن را به گوش مردم برسانند. این صدا چیست که صدها سایت خبری و اطلاع‌رسانی و نیز حتی برخی رسانه‌های آن طرف آب نتوانستند به مردم برسانند؟ به نظر می‌رسد دولت در این مورد مشکل تولید صدا و بازپخش آن را ندارد.



اکنون یکسال از عملکرد دولت یازدهم می‌گذرد. مردم در حوزه سلامت از دولت راضی هستند. این رضایت نه به دلیل تبلیغ و ترویج این صدا در رسانه ملی است بلکه هر ارباب رجوعی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند و راضی برمی‌گردد، صدای رضایت او شنیده می‌شود.



صدا یک قول است و وقتی با فعل دولت همخوانی دارد، شنیده می‌شود. اما اگر فقط یک قول باشد و با فعل انطباق نداشته باشد شنیده نمی‌شود. پس این تقصیر رسانه ملی نیست که صدای دولت به مردم نمی‌رسد. بلکه این تقصیر به طراحان صدا در دولت برمی‌گردد.



وقتی دولت به صورت یکسویه اقدام به تولید صدا می‌کند و اجازه نقد نمی‌دهد چگونه انتظار دارد قول و قال دولت شنیده شود.



اکنون دولت اجازه نقد سیاست خارجی بویژه در حوزه توافق هسته‌ای را به منتقدین نمی‌دهد. اجازه طرح سئوال و اعتراض به پرونده کرسنت را نمی‌دهد. چگونه انتظار دارد هر چه در این زمینه گفت مردم بپذیرند؟ اکنون دولت مدام از کاهش تورم و بهبود وضع اقتصادی سخن می‌گوید اما تشت بیکاری و ورشکستگی بنگاه‌های اقتصادی از بام بازار ایران فرو افتاده و صدای آن همه جا را فرا گرفته است. سایه رکود در همه جا حس می‌شود.



نمی‌شود به مردم گفت این "فعل" را نبین. به آن "قول" فقط گوش بده! فقط قیمت خدمات دولت به مردم مثل آب، برق، گاز، حمل و نقل و.... حداقل 20 درصد گران شده است. چطور می‌شود که تورم به 15 درصد رسیده است؟



صدا و سیما همه سرمایه و استعداد هنری و امکانات خود را روی انصراف مردم از دریافت یارانه‌ها گذاشت. ده‌ها مقام دولتی در مورد فواید و آثار این انصراف سخن گفتند. حتی طراحی پیام در سریال‌ها را به خدمت گرفتند اما عملا مردم به آن پاسخ منفی دادند و 90 درصد برای اخذ یارانه ثبت نام کردند.



وزیر محترم اقتصاد بارها گفته است 10 میلیون نفر پردرآمد باید از گرفتن یارانه انصراف بدهند و قانون هم داریم که باید دولت به این جماعت یارانه ندهد. اما دولت از اجرای قانون سرباز می‌زند و تاکنون یارانه‌ها را پرداخت کرده است. چگونه انتظار داریم صدای دولت شنیده شود؟ برخی رسانه‌های حامی دولت دنبال حمایت از فتنه‌گران و جاسازی آنها در بدنه دولت هستند و اصلا کاری به صدای دولت و خدمات دولت ندارند. این رسانه‌ها در حوزه فرهنگ دنبال باز تولید صدای نامحرمان و مخالفان انقلاب هستند. برخی شب گفته‌های بی‌بی‌سی را به صورت تیترهای روز بعد خود به کار می برند. دولت هم به همین جماعت دل بسته است و طبیعی است که آنها صدای دولت را انعکاس نمی‌دهند. کارکرد فرهنگی دولت زیر رصد هوشمندانه و نقد مشفقانه نخبگان، مراجع و اهل نظر قرار دارد اما اعتنایی به این نقدها نمی‌شود.



جمعه 24مرداد 93 در برنامه مناظره موضوع لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از رکود و رونق تولید مورد بحث بود.



سه نفر از شرکت‌کنندگان حامی دولت بودند، فقط یک نفر منتقد بود. علی‌رغم این نابرابری، بینندگان شبکه یک سیما بیش از 69 درصد حق را به منتقد دولت دادند.



همچنین در نظر سنجی مربوط به توفیق دولت در مهار تورم 77 درصد دولت را در مهار تورم "کم" توصیف کردند.



اینکه مردم این‌گونه داوری دارند به این مربوط نمی‌شود که صدای دولت به آنها نرسیده است بلکه به این دلیل است که خود براساس مشاهدات و میزان قدرت خرید و قیمت‌های مطرح در بازار حق دارند بین صدای دولت و واقعیات موجود قضاوت خود را داشته باشند. نباید مردم را مذمت نموده و صدا و سیما را مقصر قلمداد کرد. دولت در طراحی پیام صدای خود مشکل دارد. دولت در برخورد با نقدهای مشفقانه منتقدین با تدبیر عمل نمی‌کند. دولت باید مراقب فعل، قول و تقریر خود باشد.



منتقدین به جای دریافت پاسخ نقدهای خود، اهانت و بی‌مهری شنیدند. در حالی که نقدبه قصد اصلاح و تصحیح حرکت صورت می‌گیرد.

هیچ کس از ناکارآمدی دولت جز دشمن سود نمی‌کند. ایران امروز در محاصره گرگ‌های جهانی و گرگ‌های منطقه‌ای است. کمترین غفلت ممکن است خسارت‌هایی به بارآورد که سال‌ها نتوان جبران کرد.



دولت بیش از اینکه تیغ سخن بر دوست کشد باید این تیغ را به

سمت و سوی گرگ‌های جهانی و منطقه‌ای ببرد.



ملت بیش از هر زمان به اتحاد نیاز دارد. فاصله دولت و ملت در این زمان باید کمتر از هر زمان دیگر باشد. دولت هم باید بداند صدایش وقتی به مردم می‌رسد که قول و فعل او یکی باشد. در این صورت در کمترین زمان ممکن صدای دولت به ملت می‌رسد.



سخن آخر اینکه یکی از توصیه های مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و وزرا در روز چهارشنبه گذشته این بود که" باید مراقبت شود تا در سخنان مسئولان دولتی تعارض وجود نداشته باشد. فلسفه تعیین سخنگو هم این است که از دولت صدای واحد در مسائل مختلف شنیده شود."



دولت اکنون در حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ گاهی دچار تکثر صدا می‌شود. این تکثر صدا باعث می‌شود که صدای واقعی دولت به مردم نرسد.



دولت در خصوص فهم دشمن واقعی ، فتنه ، تورم ، رکود، نقد افراطی دولت گذشته ، برخورد با منتقدین مذاکرات هسته ای ، مسائل پولی و مالی و ... دچار چند صدایی است. باید در این مفاهیم یک صدا از دولت صادر شود تا به درستی شنیده شود.







  


4597491
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کوکو سیب زمینی مکزیکی غذایی خوشمزه، تنده و خیلی خوش عطر و بو است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی دیگر از پیامد‌های جذاب نسبیت زبانی، نقشی است که زبان در شکل دادن به چگونگی درک افراد مختلف از اطلاعات دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» یکی از قطعات فوق ایمنی در خودرو، ترمز است در مواردی احتمال دارد لنت ترمز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد و با ارتعاش صدایی گوش خراش سبب ایجاد مزاحمت گردد. 
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا نابغه بزرگ قرن، با بهره‌گیری از ترفند‌هایی ساده، قوانین سنتی را زیرپا گذاشت و طولانی‌تر از آنچه تصور می‌شد زندگی کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» خوردن انواع دسر‌های خوشمزه باعث می‌شود تا در مهمانی‌ها و جمع خانوادگی برای شما لحظاتی شیرین و آرامش‌بخش به ارمغان آورد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آشنایی بیشتر با محبوب‌ترین بازی‌های فکری در جهان که برای سرگرم‌شدن در دورهمی‌ها همیشه هیجان و جذابیت‌های خاص خود را دارند و باعث تقویت ذهن و حافظه هم می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین دستاوردهای باستان‌شناسی ایران، درحالی برای نخستین‌بار رونمایی شد، که با اعلام نتیجه مطالعه‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده، تاریخ ایران با تحولاتی مواجه شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در برخی از سال‌ها ممکن است ماه رمضان با امتحانات دانش آموزان و دانشجویان همزمان باشد لذا برای بهره بردن از فواید این ماه و همزمان رسیدن به برنامه درسی لازم است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهیار کلاس اول دبستان که بود، یک شب به من گفت مامان مگر نمی‌گویید شهدا زنده هستند؟ فقط یک بار به بابا بگویید بیاید مدرسه و من بابام را به بچه‌ها نشان بدهم، بعد دوباره برگردد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» گردشگری مذهبی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های صنعت بزرگ و متنوع گردشگری جهانی از جایگاه ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها به ویژه نواحی روستایی برخوردار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است