بین‌الملل 11:22 - 29 بهمن 1396
وزیر خارجه مصر و فرستاده سازمان ملل در نشستی آخرین تحولات بحران سوریه و راه‌های حل سیاسی این بحران را بررسی کردند.

سوریه، موضوع دیدار سامح شکری و دی‌میستورا/حریری: برگزاری مذاکرات ژنو در آینده نزدیک بعید است

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر از تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی، تعیین اختیارات آن زیر نظر سازمان ملل، روند مذاکرات ژنو و همچنین اصول حل سیاسی بحران سوریه که مهمترین‌ آنها قطعنامه ۲۲۵۴ است سخن گفت.

شکری نیز در این دیدار بر حمایت مصر از تلاش‌های دی‌میستورا و انجام ماموریتش در سوریه تاکید کرد.

وی افزود، مصر از حل سیاسی بحران سوریه به گونه‌ای که تمامیت و حاکمیت سوریه حفظ شود و خواسته‌های ملت سوریه را برآورده کند، حمایت می‌کند.

شکری در این دیدار گفت، مصر با راه‌حل نظامی که حاکمیت ارضی سوریه را نقض و فرصت حل سیاسی موجود را از بین ببرد، مخالف است.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی تلاش‌ها و اقدامات طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در مرحله کنونی برای کمک به طرف‌های سوری در دستیابی به راه‌حل‌های توافقی و حل و فصل سیاسی بحران این کشور تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار بر افزایش رایزنی و هماهنگی درباره اقدامات مرحله آتی، تلاش با همه طرف‌های سوری و فعال در حل بحران این کشور برای حمایت از روند سیاسی حل آن توافق کردند.

دی‌میستورا در اظهارات روز چهارشنبه خود با بیان اینکه عزم خود را برای ادامه مذاکرات ژنو جزم کرده است، اعلام کرد، تحولات اخیر در سوریه تلاش‌ها برای حل بحران این کشور را تضعیف می‌کند.

از سوی دیگر، نصر حریری، رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد، زمان دور آتی مذاکرات ژنو هنوز مشخص نشده است.

حریری گفت: برگزاری این مذاکرات در آینده نزدیک بعید است، زیرا رایزنی‌ها در حال حاضر پیرامون کمیته قانون اساسی متمرکز است. اما با این وجود ما به بررسی چهار مساله در مذاکرات آتی ژنو متعهدیم.

فرستاده سازمان ملل به سوریه چهار موضع را در دستور کار دور هشتم نشست ژنو مشخص کرده بود که تشکیل دولت جدید، تدوین قانون اساسی جدید سوریه، آماده‌سازی زمینه برگزاری انتخابات زیر نظر سازمان ملل و مذاکرات درباره تروریسم این چهار محور است.

وی در ادامه افزود: ما به شکل مثبتی در مذاکرات ژنو مشارکت می‌کنیم و این مشارکت را در راستای اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و نیز روند مذاکرات ژنو زیر نظر سازمان ملل به منظور تحقق انتقال سیاسی ادامه خواهیم داد.

رئیس هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو اعلام کرد، از نظرات و پیشنهاداتی که منجر به پیشبرد روند انتقال سیاسی شود، حمایت می‌کند.

انتهای پیام


9682087
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است